عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارتباط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشورهای همسایه افزایش می یابد

مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه ریزی این دانشگاه به منظور گسترش روابط علمی و آموزشی با کشورهای همسایه خبر داد.

دکتر سیامک زارعی قنواتی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: متاسفانه کشورهای دیگر  شناخت کمی از توانایی ها و پیشرفت های علمی و پژوهشی ایران دارند و با توجه به اظهار علاقه کشورهای همسایه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابلیت توسعه روابط و ایجاد فضای مناسب همکاری با کشورهای دیگر را دارد.

وی ضمن اعلام آمادگی نسبت به گسترش همکاری های بیشتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دیگر کشورها گفت: توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی، تبادل استاد و دانشجو ، استفاده از تجربیات گردشگری سلامت ، پذیرش بیماران جهت درمان، رفع مشکلات پذیرش، ترخیص و هزینه درمان بیماران خارجی ، برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های تخصصی  از جمله اقداماتی است که در دستور کار  این مدیریت قرار دارد .

دکتر زارعی خاطر نشان کرد: همکاری‌های بین‌المللی و ارتباط با دیگر کشورها رشد کشور را به دنبال دارد و برقراری رابطه با آنها ضمن ایجاد بستری مناسب جهت تبادلات علمی،آموزشی و پژوهشی  می تواند گامی موثر در زمینه ارتباطات دو سویه و حتی استحکام قوی تر روابط با کشورهای همسایه شود .

{jcomments on}