عمومی | دانشگاه کردستان

با حضور رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سردیس شهید کامران نجات‌اللهی در دانشگاه کردستان رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، صبح امروز با حضور حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، فرمانده سپاه کروستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و جمعی از دیگر مسوولین استانی در دانشگاه کردستان رونمایی شد.
این اقدام در راستای اجرای سلسله برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و از برنامه‌های اجلاسیه شهدای کارمند استان برگزار شد.
کامران نجات‌اللهی متولد سال ۱۳۳۳ کردستان استاد دانشگاه پلی‌تکنیک تهران بود که در حمله مامورین نظامی حکومت پهلوی به تحصن استادان و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در وزارت علوم به شهادت رسید.
نجات‌اللهی، دی ماه سال ۵۷ گروهی از دانشگاهیان در اعتراض به ورود گارد به دانشگاه‌ها در وزارت علوم، واقع در خیابان ویلا تحصن کرده بودند که در هنگام سخنرانی برای متحصنین هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید‌.
در مراسم تشیع جنازه استاد نجات الهی هزاران نفر شرکت کردند که در این مراسم حدود پنج نفر کشته و ۱۳۰ نفر مجروح شدند، وی یکی از چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی است که خیابان قدیم ویلا به نام این شهید والامقام نام‌گذاری شد.
اجلاسیه شهدای کارمند در راستای سلسله برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان و با هدف معرفی هرچه بیشتر شهدا و جایگاه و نقش آنان در پیروزی انقلاب و ماندگاری این نظام الهی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
استان کردستان ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است که ۱۲۰ نفر از این شهدا را شهدای کارمند به خود اختصاص داده‌اند.
کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان در اردیبهشت ماه ۹۸ همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان برگزار خواهد شد.