عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

بازدید سرپرست دانشگاه و استاندار تهران از پروژه درمانی بیمارستان ملارد

سرپرست دانشگاه به همراه استاندار تهران روز پنجشنبه ۲ اسفند ماه ۱۳۹۷  از پروژه های عمرانی بهداشت و درمان شهرستان های ملارد، قدس و شهریار بازدید نمودند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ملارد: استاندار تهران، نماینده مجلس و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران روز پنجشنبه ۲ اسفند ماه ۱۳۹۷ از پروژه بیمارستان ملارد بازدید نمودند، سپس جلسه ارزیابی پروژه های عمرانی بهداشت و درمان شهرستان های ملارد، قدس و شهریار برگزار شد.
این جلسه با حضور دکتر محسنی بندپی استاندار تهران، مهندس محمودی نماینده مردم ملارد، قدس و شهریار در مجلس شورای اسلامی، دکتر کوزه گر معاون سازمان بهزیستی کشور، دکتر ترکی رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان تهران، دکتر کوهپایه زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبادی فرد آذر معاون امور بهداشتی دانشگاه، توکلی کجانی فرماندار ملارد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نوری امام جمعه ملارد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی امام جمعه صفادشت، دکتر غلامرضا عسگری مدیر شبکه بهداشت و درمان، جمعی از مسئولین ادارات و نیز اصحاب رسانه در سالن فرمانداری شهرستان ملارد برگزار شد.
دکتر محسنی بندپی پس از بازدید از پروژه های بهداشت و درمان شهرستان های قدس و شهریار از روند پروژه بیمارستان شهرستان ملارد بازدید کرده و بعد از آن جلسه ارزیابی پروژه های عمران بهداشت و درمان شهرستان های ملارد، قدس و شهریار برگزار شد.
در ابتدای جلسه توکلی کجانی از نگاهی که دولت یازدهم و دوازدهم داشته قدردانی و به افتتاح ۲ مرکز سلامت در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: این نگاه مثبت دولت است که شاهد آن هستیم.
فرماندار ملارد گزارشی از وضعیت این شهرستان به استاندار ارائه و در خصوص پیشرفت بسیار خوب پروژه های بهداشت و درمان سخنانی را بیان کرد.
وی گفت: ما به حمایت هرچه بیشتر دولت از این شهرستان نیاز داریم تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم شریف ملارد ارائه دهیم.
مهندس محمودی تشکیل این جلسه را به فال نیک گرفته و اعلام کرد که حتما نتیجه آن را در پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی خواهیم دید.
نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بد مالی کشور سخنانی را بیان کرد و گفت: با شرایط موجود و با توجه به پیشرفت خوب پروژه‌ها به این نتیجه می‌رسیم که عزیزان خوب فعالیت کردند.
وی به محل هزینه شدن بودجه های دریافتی در سه شهرستان اشاره کرد و گفت: مقداری هم کمبود بودجه داریم که امیدواریم بتوانیم به کمک استانداری آن را تامین کنیم.
در این جلسه دکتر ترکی در خصوص چند نکته درباره چالش‌های اصلی استان تهران به ویژه در شهرستان‌های غرب این استان اشاره کرد و گفت: این مشکلات در محورهای حوزه زیربنایی، حوزه اجتماعی و فرهنگی، حوزه تولیدی و حوزه اقتصادی است.
ایشان به سفر ریاست جمهور به شهرستان‌های غرب استان تهران اشاره کرد و گفت: در سه شهرستان ۲۲ مصوبه داشتیم و برای این ۲۲ مصوبه ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار تعیین شد که پس از پیگیری، از این مقدار بودجه ۷۵ درصد آن تخصیص داده شده که در بخش‌های مختلف به مصرف رسیده است. در حوزه بهداشت و درمان برای این سه شهرستان ۱۶۰ میلیارد تومان منظور شده است.
وی از استاندار خواست که به منظور پیشرفت پروژه های این سه شهرستان پیگیری‌های بیشتر صورت گیرد.
در ادامه دکتر کوهپایه زاده، سفر استاندار را به شهرستان‌های غرب استان تهران یک فرصت طلایی برای دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: می‌توانیم از جایگاه دکتر محسنی بندپی در مسیر حرکت دولت به سمت دستاوردهای بهتر سلامت قدم برداریم.
وی بیان کرد درست است که ما بیشتر در مورد پروژه های عمرانی گفتگو می کنیم، اما می‌دانیم که بسیاری از مشکلات شاخص های اجتماعی سلامت در این مناطق آسیب دیده هستند و باید سریعاً فکری هم برای این مسائل کنیم.
سرپرست دانشگاه در خصوص مشکلات پروژه های بهداشت و درمان در سطح شهرستان اشاره و نیازهای بودجه‌ی لازم برای رفع این مشکلات را بیان کرد و از استاندار خواست تا در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
در انتهای جلسه دکتر محسنی بندپی به اهمیت جلسه اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم راهکارهای لازم را برای پیشرفت این پروژه‌ها به دست آوریم تا یکی از دغدغه‌های مهم مردم این مناطق که دسترسی و دریافت هر چه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی است را پایان دهیم.
استاندار تهران گفت: شاهدیم که مقام معظم رهبری  از طرح تحول نظام سلامت حمایت کامل نموده و همیشه هم تاکید کردند که اگر شرایطی فراهم شود که مردم به جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند خیلی کار ارزشمندی کرده‌ایم.
وی رهنمودهایی به منظور پیشبرد اهداف نظام سلامت ارائه داد و گفت باید ببینیم چه تدبیری بیاندیشیم تا شرایط را برای خدمت گیرندگان آسان تر کنیم.
دکتر محسنی بندپی بودجه هایی که برای ساخت پروژه‌های بیمارستان های سه شهرستان تخصیص داده شده بود را مورد بررسی قرار داده و بودجه مورد نیاز جهت تکمیل آنها را محاسبه کرده و برای فرمانداری‌ها, نماینده مجلس, سازمان برنامه ریزی و بودجه تهران و غیره مبالغی مشخص کردند که بابت کمک به پیشرفت ساخت پروژه‌های بیمارستان پرداخت کنند، سپس جلسه را با ذکر صلواتی پایان داد.