عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری سمپوزیوم بیماری‌های قلبی در بارداری در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، به همت این مرکز سمپوزیوم دانشگاهی بیماری‌های قلبی در بارداری روز پنج‌شنبه ۲ اسفند ۹۷ با حضور دکتر عفت پناه رئیس بیمارستان و استادان گروه قلب وزنان دانشکده پزشکی در سالن آمفی‌تئاتر مرکز برگزار شد.
دکتر نعمتی پور مدیر گروه قلب، دکتر اشرف جمال و دکتر حنطوش زاده اعضای هیات علمی گروه زنان و دکتر سرداری عضو هیات علمی گروه قلب از دانشکده پزشکی، دکتر ناطقی معاون درمان، دکتر زنده‌دل معاون آموزشی و دکتر حکمت رئیس بخش گروه قلب بیمارستان ضیاییان به‌عنوان هیات رئیسه در این سمپوزیوم حضور داشتند.
در افتتاحیه این مراسم  دکتر عفت پناه رئیس بیمارستان ضمن خیرمقدم به حاضرین به معرفی و تاریخچه بیمارستان پرداخت و سپس در ادامه اهمیت موضوع بیماری‌های قلبی در بارداری توسط دکتر نعمتی پور مدیر گروه قلب دانشکده پزشکی برای حاضرین شرح داده شد.
دکتر تفرشی استادیار گروه زنان نیز در این سمپوزیوم در خصوص تغییرات فیزیولوژی در بارداری، مشاوره‌های قبل از بارداری و شیوع بیماری‌های قلبی در بارداری صحبت کرد و سپس دکتر ناطقی استادیار گروه قلب در خصوص بیماری‌های دریچه‌ای قلب به توضیح مطالبی پرداخت.
نحوه زایمان و توجهات ویژه در بیماری قلبی مادر عنوان موضوع دکترمرادپناه استادیار گروه زنان بود که در این سمپوزیوم ارائه شد.
در ادامه دکتر حکمت و دکتر نوید استادیاران گروه قلب، بیماری‌های عروقی و کاردیومیوپاتی های بارداری را تشریح کردند.
موضوع فشارخون در بارداری و بیماری‌های مادرزادی قلبی ازجمله مواردی بود که به ترتیب دکتر پناهی استادیار گروه زنان و دکتر مصطفوی استادیار گروه قلب در خصوص آن سخنرانی کردند. در ادامه آیتمی‌های قلبی توسط دکتر سخاوتی مقدم استادیار گروه قلب برای حاضرین ارائه شد.
دارودرمانی در بارداری عنوان مطلبی بود که دکتر محبی استادیار گروه فارماکولوژی به آن اشاره و در این خصوص به  تشریح مطالبی پرداخت.
در پایان مسائل قانونی حائز اهمیت بیماری‌های قلبی در بارداری توسط دکتر شیخ آزادی  مدیر گروه پزشکی قانونی برای حاضرین ارائه شد.
توضیح اینکه گروه هدف این سمپوزیوم متخصصان زنان، متخصصان قلب و عروق، متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، دستیاران پزشکی خانواده و کارشناسان مامایی بودند که با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سامانه آموزش مداوم دانشگاه، کسب امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان لحاظ خواهد شد.
خبروعکس: مهدی صدفی