عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دکتر کیانی مشاور آموزشی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای : بر تلاش برای بهبود کیفی آموزش با تاکید بر خلاقیت و توسعه آموزش ها در مسیر کارآفرینی تاکید کرد

به گزارش اداره روابط عمومی، عصر امروز ۳۰ بهمن ماه، دکتر غلامرضا کیانی مشاور آموزشی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور در دانشکده شهید شمسی پور تهران و  شرکت در مراسم تشییع شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، از بخش های مختلف آموزشی دانشکده شامل گروه های آموزشی، مرکز کامپیوتر، کارگاه ها و آزمایشگاه ها وکلاس های درس بازدید کرد.

بنابراین گزارش دکتر حقیقی رییس دانشکده، ضمن معرفی اعضای هیات علمی و واحدهای مختلف دانشکده، پیرامون ابعاد مختلف فعالیت های مرکز توضیحاتی را عنوان کرد.

در این بازدید مدیران گروه های آموزشی و مدرسان مرکز توانمندی­های و چالش های گروه های آموزشی دانشکده شامل کمبود نیروی انسانی هیات علمی، کمبود فضای فیزیکی، محدودیت امکان برگزاری آزمون الکترونیک، لزوم حمایت از  رشته های الکترونیک، برق، کامپیوتر و حسابداری در این دانشکده را مطرح کردند.

مشاور آموزشی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه بازدید در صحبت با دانشجویان انجام فعالیت در عرصه عمل و اقتصاد حرفه ای را یکی از عوامل پیشرفت دانشجویان و میهن اسلامی دانست و شناسایی استعدادها و اشتراک گذاری آن ها را در راه کارآفرینی از نکات مهم در جهت بهبود آموزش عنوان کرد .

دکتر کیانی با بیان این که نگاه دانشگاه فنی و حرفه ای بالاخص ریاست محترم دانشگاه، نسبت به  این دانشکده متفاوت است، هدف از این بازدید را بررسی مسایل و مشکلات موجود به منظور بهبود فضای آموزشی و ارتقا سطح آموزش این دانشکده عنوان کرد .

در انتهای این بازدید دکتر کیانی تلاش برای بهبود کیفی آموزش با تاکید بر خلاقیت، توسعه آموزش ها در مسیر کارآفرینی در سطح مرکز، تعریف و بکارگیری دستورالعمل هایی برای تقویت اثربخشی دانشکده به عنوان راهبردهایی برای تحقق دانشگاه کارآفرین مطرح کرد.

تبدیل دانشگاه فنی و حرفه ای به دانشگاه کارآفرین و نقش دانشکده شهید شمسی پور در تحقق این هدف، تقویت ارتباط دوسویه معاونت آموزشی دانشگاه و دانشکده ، لزوم رصد دانشجویان فارغ التحصیل، تقویت سطح دانشجویان ورودی به دانشکده ، عضویت اعضای هیات علمی و مدرسان دانشکده در کمیته های تخصصی دانشگاه و ... از جمله پیشنهادات و نکات مطرح شده از سوی مسولان و استادان مرکز بود.

لازم به ذکر است، تشریح برنامه استراتژیک سه سال آینده دانشکده شامل بهبود کیفیت خدمات آموزشی، بررسی زمینه های لازم برای جذب کمک های خیرین آموزش عالی، تشکل ها و انجمن ها، ترویج خلاقیت، نوآوری و پژوهشی از دیگر مسائل مطرح شده در این بازدید بود.