عمومی | بنیاد ملی نخبگان

بهره‌مندی از ایده‌های ناب نخبگانی لازمه توسعه کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان ؛ در راستای ایجاد تعامل و همکاری بین‌نهادی به منظور حمایت بیشتر از استعدادهای‌برتر بومی، نشست هم‌اندیشی مستعدان مهندسی برق استان خراسان رضوی با مدیرعامل برق منطقه‌ای و رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست، سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی با بیان اینکه ماهیت بنیاد نخبگان یک موسسه پژوهشی است، گفت: دستورات و مصوبات بنیاد نخبگان برای تمام دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجرا است .

در ادامه، ریاحی؛ مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان گفت: پیشرفت هر کشوری مستلزم استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی آن کشور است.

وی ضمن بیان اینکه هدف از تشکیل این نشست کمک به کشف و بکارگیری استعدادهای قشر نخبه در جهت پیشرفت جامعه است، به تشریح بخش‌های متفاوت شرکت برق منطقه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: در بخش طرح و توسعه می توان ایده‌ها و نوآوری‌های جدیدی را پیاده‌سازی کرد که در این زمینه تاکنون کارها و ایده‌های مختلفی به کار گرفته شده است اما برای بالا بردن راندمان و کاهش هزینه‌ها نیاز به ایده‌های ناب نخبگان وجود دارد.

لازم به ذکر است، در این نشست مستعدان‌برتر نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که از آن جمله می‌توان به لزوم راهنمایی و حمایت نخبگان برای تاسیس شرکت‌های مرتبط و انجام فعالیت‌هایی برای رشد شرکت‌ها مانند تولید محصول با توجه به نیاز بازار و بعد اقتصادی آن، اشاره کرد.