عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

اقدام سریع و به موقع اورژانس تبریز /فعال شدن کد ۲۴۷

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  عصرروز سه شنبه سی ام بهمن ماه۱۳۹۷،  طی تماس مردمی با مرکز اورژانس ۱۱۵تبریز ضعف و بی حالی راننده تریلردر میدان بسیج گزارش شد که سریعا همکاران اورژانس عازم محل شدند.

وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی در این خصوص گفت : پس از بررسی های اولیه کارشناسان اعزامی و مشخص شدن سابقه  بیماری قلبی راننده ۶۰ساله ای که دچار عارضه شده بود، سریعا اقدامات درمانی پیش بیمارستانی شروع و کد ۲۴۷ که ویژه بیماران قلبی می باشد،  اعلام گردید.

وی تشریح نمود در زمان اعلام کد ۲۴۷  نوار قلب فرد مصدوم بصورت آنلاین از داخل آمبولانس حامل بیمار به پزشک مستقر در بیمارستان مقصد  فرستاده  می شود تا همکاران مقصد علاوه بر آمادگی برای پذیرش بیمار، اقدامات  لازم تشخیصی و درمانی برای زمان سپری شده در مسیر انتقال از زمان رسیدن همکاران ۱۱۵ به محل تا رسیدن به بیمارستان را نیز مدیریت نمایند.

سخنگوی اورژانس استان گفت: تامین امکانات پیشرفته در ناوگان اورژانس استان و اقدامات یه موقع همکاران اورژانس استان و همکاری شایسته همکاران بیمارستان شهید مدنی تبریز، نجات جان یک شهروند زحمتکش و پرتلاشمان را رقم زد.

لازم به ذکر است ۱۰۰ دستگاه آمبولانس  پیشرفته جدید که در طول سال جاری با همکاری مسئولان استانی و پیگیریهای ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ناوگان اورژانس استان اضافه شده است، همگی مجهز به این تکنولوژی بوده و بدون شک تاثیر بسزایی در نجات جان هموطنان عزیزمان خواهند داشت.