عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

باید نسبت به تحلیل و تحقیق پیام گام دوم مقام معظم رهبری جشنواره و جایزه‌ای طراحی شود

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه:
حجت الاسلام علی‌اکبر رشاد گفت: انقلاب اسلامی ایران حرکت تاریخ را تغییر داد و تاریخ را به اوج گرفتن و صعود ناگزیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش چلچراغ که صبح امروز در مجتمع دانشگاهی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران حرکت تاریخ را تغییر داد و تاریخ را به اوج گرفتن و صعود ناگزیر کرد.

وی ادامه داد: دوست و دشمن به این حرکت تاریخی معترف بودند و از این جهان لرزه، دشمنان می‌ترسیدند و امروز به‌ واقع جهان تکان خورده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: هر چرخشی ارزشمند نیست و تنها چرخشی که رو به آسمان و صعود باشد، ارزشمند تلقی می‌شود که انقلاب اسلامی مصداق این صعود است.

رشاد تاکید کرد: بسیاری اعتراف کردند و این واقعیت تاریخی و عینیت جامعه وجود دارد که انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی باریشه‌ای چند هزارساله است که رژیمی باریشه و سراپا مسلح را سرنگون کرد و اجازه نداد که گلوله‌ای از تفنگی چکانده شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی عارف و فیلسوف بود که امام جوانب را مدنظر گرفت و انقلاب اسلامی انقلاب فکر است و اکنون به دومین چله خود رسیده است که باید در تولیدات فکری نیز به بلوغ برسد.

وی تصریح کرد: حضور دکتر ولایتی به‌ عنوان یک چهره کم‌نظیر خدمات ویژه‌ای در عرصه طب و تمدن‌سازی به انقلاب داده است که از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

رشاد تاکید کرد: به برکت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ۴۰ عنوان کتاب از آثار مطالعاتی انقلاب منتشر شد و سایر آثار نیز منتشر خواهد شد. همچنین ماهنامه زمانه نیز برای رفع نیاز جوانان بازنشر می‌شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین اسناد انقلاب اسلامی است، زیرا دیدگاهی جامع از طرف رهبر انقلاب از ۴۰ سال گذشته انقلاب و ۴۰ سال آینده کشور است که باید موردتوجه همگان قرار گیرد.

رشاد تصریح کرد: باید نسبت به تحلیل و تحقیق پیام گام دوم رهبری جشنواره و جایزه‌ای طراحی گردد تا اسنادی تحلیلی تولید شود.

وی ادامه داد: پیام گام دوم رهبر انقلاب ارزشمند است و حاوی راهبردهای آینده‌بینی و تعالی انقلاب اسلامی است که باید متن و تولیدات مناسبی در راستای مفاهیم و معارف انباشته این سند عظیم ثبت گردد و پیام گام دوم رهبر انقلاب، آینده انقلاب را نمایان می‌کند.