عمومی | دانشگاه کردستان

مدیر امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه کردستان خبر داد: کاهش و صرفه جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی در مصرف آب، برق و گاز دانشگاه کردستان

جمال مشتاق در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه کردستان، در رابطه با اقدامات و عملیاتهای امور عمرانی دانشگاه کردستان در راستای حفظ منابع و حرکت در مسیر دانشگاه سبز ، اظهار داشت: دانشگاه کردستان با جمعیت دانشجویی نزدیک به ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در زمینی به مساحت حدود ۹۵ هکتار در سایت دانشگاهی و حدود ۶۵ هکتار مزرعه و گاوداری در سطح استان فعالیت دارد.
به گفته مدیر امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه کردستان، مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه متولی ساخت و ساز و انجام امور عمرانی دانشگاه بوده و این حوزه وظایف متعددی را بر عهده دارد که می توان آن را در سه محور خلاصه کرد.
وی در ادامه با اشاره به وظایف حوزه عمرانی افزود: برنامه ریزی، طراحی و نظارت در ایجاد فضاهای آموزشی و کمک آموزشی و خوابگاه ها، دوم تعمیر و نگهداری از تاسیسات و فضاهای موجود و سوم طراحی و نظارت بر محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه است.
مشتاق تصریح کرد: در چند سال اخیر،  با تلاش همکاران در این حوزه  و حمایت ریاست دانشگاه و همکاری سایر مدیران اقدامات خوبی از جمله مقاوم سازی بخش آموزشی دانشگاه  در سال ۹۳، که با بودجه ای در حدود ۲ میلیارد تومن ومساحت ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع مقاوم سازی شد و در وزرات علوم و تحقیقات به عنوان یکی از طرح های برترمقاوم سازی در سطح کشور معرفی شد.
وی  گفت: در راستای عملیاتی نمودن مدیریت سبز دانشگاه و صرفه جویی و حفظ منابع دانشگاه  اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله میتوان به تعویض پنجره های فلزی  دانشگاه و جایگزینی با پنجره های UPVC در خوابگاه ها و ساختمانهای قدیمی، تعویض لامپهای فلورسنت  به لامپهای کم مصرف LEDدر بخش وسیعی از دانشگاه ،اصلاح و سرویس و بهینه سازی اکثر موتور خانه ها و واحدهای تاسیساتی، مدیریت منابع آب و حذف آب لوله کشی شهری در آبیاری فضای سبز دانشگاه از جمله این موارد است.
مدیر امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه کردستان تصریح کرد: این دست عملیاتها که ذکر شد موجب کاهش و صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد شده است.
مشتاق با اشاره به جذب بودجه  در حدود ۳ و نیم میلیارد تومانی برای تعمیرات اساسی خوابگاه ها در تابستان ۹۶، اذعان داشت:  در مدتی کمتر از ۲ ماه توانستیم ۱۴ خوابگاه توسط ۱۰ شرکت با ۲۵۰ نفر نیروی کار این عملیات پایان گرفت و با این عملیات دانشگاه کردستان از سوی وزرات علوم و تحقیقات در ردیف ۲ دانشگاه برتر کشور در این بخش معرفی شد.