عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری نخستین جلسه کمیته برنامه پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در مرکز بهداشت جنوب تهران

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ دکتر قیوم زاده رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر کاظمی فوکال پوینت علمی برنامه آئدس، انصاری، کارشناس زئونوز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر گوارا، کارشناس مسئول واحد بیماری‌ها، مهندس آزمون، کارشناس مسئول بهداشت محیط و کارشناس EOC و فدایی، کارشناس زئونوز مرکز بهداشت جنوب تهران در دفتر ریاست برگزار شد.
در ابتدا دکتر کاظمی اهداف برگزاری جلسه و اهمیت و علل ادغام برنامه آئدس در نظام مراقبت بیماری‌ها را به‌طور کامل شرح داده و به بیان اقدامات اجرایی و تجهیزات انسانی و مالی موردنیاز برنامه پرداخت و در خصوص تامین نیروی حشره‌شناس موردنیاز برنامه و اختصاص اتاق مخصوص حشره‌شناسی پزشکی و تامین تجهیزات موردنیاز مطالبی را بیان کرد.
HOT SPOT های مرکز بهداشت جنوب اداره راه‌آهن تهران و ترمینال جنوب تعیین‌شده است که به دلیل تبادل مسافر و کالا در محدوده تحت پوشش به‌عنوان نقاط حساس است و برنامه عملیاتی اجرایی چک حشره‌شناسی بایستی در این مکان‌ها صورت گیرد.
دکتر قیوم زاده در خصوص تامین اتاق حشره‌شناسی پزشکی مرکز نور سعادت را معرفی کرد و بابایی که کارشناس حشره‌شناسی و مراقب سلامت مرکز میثم است به‌عنوان نیروی حشره‌شناس معرفی شد.
بعد از برگزاری جلسه دکتر گوارا و فدایی به مرکز نور سعادت مراجعه و از اتاق‌های خالی بازدید کردند و یک اتاق برای حشره‌شناسی در نظر گرفته شد و ابلاغ بابایی برای انجام چک حشره‌شناسی صادر شد.
دستورالعمل‌ها، چک‌لیست‌های برنامه، همچنین فرم‌های موردنیاز برنامه، اویتراپ ها و بسته حمایتی ارسالی از دکتر کاظمی به اتاق حشره‌شناسی منتقل و استارت فعالیت‌ها زده شد.
خبرنگار: نگار دیوبندی