عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

نشست تجلیل از مقام مادر با عنوان «توانمندسازی دختران: شاهراه امید و بهروزی»

به مناسبت روز زن و تجلیل از مقام مادر، همایشی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد. به همین مناسبت، عصر روز دوشنبه بیست و نهم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه سلمان، شخصیت‌‌های فرهنگی شهرستان کازرون و اساتید و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی به منظور ترویج فرهنگ بزرگداشت مقام مادر و زن و همچنین بررسی وضعیت عمومی جایگاه مادران و زنان ایران و واکاوی راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب فرهنگی در حوزه زنان و مادران گرد هم آمدند.
این همایش که با همکاری بنیاد بین‌المللی مادر به مرحله اجرا درآمد با سخنرانی رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون دکتر انوشیروان غفاری‌پور آغازشد. ایشان در بخشی از سخنان خود به ضرورت توجه بیشتر به جایگاه مادران به عنوان نخستین معلمان جامعه پرداخته و بیان کردند که لازم است خلاء آموزش‌های لازم در زمینه مادری و مهارت‌های فرزندپروری با برنامه‌ریزی‌های دقیق پر شود، چون تربیت نسل آینده ما به عهده مادران است و اگر آموزش‌های لازم و مهارت‌های ضروری فرزندپروری به دانشجویان دختر داده‌ شود، نسل آینده که در دامن این‌گونه مادران پرورش می‌یابند، بسیار توانمند و بالطبع آینده کشور ما رو به سمت شکوه و عظمت خواهد داشت و اگر این آموزش و مهارت‌ها به فراموشی سپرده شود یا مورد بی‌دقتی قرارگیرد، در آینده ممکن است به قهقرا رویم. وی در پایان با یادی از مادران شهدا به ایثار و از خودگذشتگی آنها در ایام جنگ تحمیلی پرداختند و آنها را الگوی استقامت دانستند.
این همایش با سخنرانی دکتر بابک شمشیری رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز ادامه یافت. وی نیز در بخشی از سخنان خود به آسیب‌های نسل جدید مخصوصاً در حوزه زنان و خانواده پرداختند و توجه و برنامه‌ریزی بیشتر برای در امان ماندن از این آسیب‌ها را خواستار شدند. ایشان ضمن برشمردن دو سوی افراط و تفریط بیان کردند که نه می‌توان به عصر قاجار و ارزش‌های آن دوره بازگشت و نه می‌توان در دامن فمینیسم افتاد.

این جلسه با سخنرانی مهندس غلامرضا محمدی رئیس بنیاد بین‌المللی مادر ادامه یافت و از سه تن از مادران برجسته کازرون و دانشگاه سلمان فارسی به صورت ویژه و با معیارهای بنیاد بین‌المللی مادر تقدیرشد. در ادامه مراسم هدایایی نیز به مناسبت روز زن و مادر به بانوان مادر اعم از اساتید و کارکنان تقدیم شد.
بنیاد بین‌المللی مادر از سال ۱۳۹۳ به همت مهندس غلامرضا محمدی در شیراز آغاز به کارکرده و فعالیت‌های فرهنگی خود را در طول این چهار سال به سطح بین‌المللی گسترش داده است. این بنیاد برنامه‌های فراوانی برای توسعه فرهنگ تکریم مادر در استان‌های مختلف و شهرستان‌های استان فارس برگزار کرده‌است.
رییس بنیاد بین‌المللی مادر، مهندس غلامرضا محمدی از مشاهیر شهرستان کازرون است که از خیرین بزرگ کشور نیز به شمار می‌رود. این همایش به همت مشاور رئیس در امور زنان و خانواده دکتر لیلا شاملی، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی دکتر مرضیه صادق‌زاده و نماینده بنیاد مادر در کازرون، خانم فرخنده صدیق و با همراهی و همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه اعم از معاونت مالی اداری و معاونت فرهنگی اجتماعی برگزار گردید.