عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشکده پزشکی: شناسایی نقاط ضعف، حرکت رو به جلو را برای ما هموار می کند

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده، در نشست نهایی و جمع بندی ارزیابی بیرونی ارزیابان وزارت بهداشت که بعدازظهر روز سه شنبه ۳۰ بهمن در سالن شورا برگزار شد، ضمن تشکر از تیم ارزیاب وزارت بهداشت به دلیل شرایط فشرده کاری و حجم بالای بازدید ها از گروه های آموزشی دانشکده، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی روستایی و شهری، اظهار داشت: امیدواریم از این ارزیابی سربلند بیرون بیاییم و با شناسایی نقاط ضعف و اصلاح آن به حرکت رو به پیش خود ادامه دهیم.
وی افزود: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۳۸ گروه آموزشی، ۱۶ بیمارستان، ۱۹۶ بخش و ۵ هزار تخت بیمارستانی، ۱۱۰۰ عضو هیات علمی و بیش از ۵ هزار دانشجو در زمینه آموزش پزشکی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی فعالیت میکند که قاعدتا مدیریت این مجموعه دارای نقاط ضعف خواهد بود که از دید ارزیابان به دور نمانده ولی  شناسایی نقاط ضعف برای ما مایه خرسندی است چرا که حرکت رو به جلو را برای ما هموار می کند.
در ادامه دکتر طاهره چنگیز سرپرست تیم ارزیاب وزارت بهداشت گزارشی از فعالیت سه روزه تیم و روند ارزیابی ارائه کرد و گفت: ملاک ما در ارزیابی، استانداردهای وزارت بهداشت است که ما در این تیم از سه هفته پیش مستندات دریافتی از دانشکده پزشکی را بررسی کردیم و اطلاعات تکمیلی مد نظر را در این بازدید سه روزه از گروه های آموزشی، بیمارستان ها، فضای خوابگاهی، کتابخانه، مرکز مهارت های بالینی، تعدادی از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی شهری و روستایی بدست آوردیم.
وی ادامه داد: مستندات بدست آمده توسط تیم ارزیاب بیرونی توسط اعضا مورد بررسی نهایی قرار میگیرد و پس از این که اتفاق نظر تمام اعضای تیم ارزیاب بر سر گزارش، به دبیرخانه اعتبار بخشی پزشکی عمومی وزارتخانه ارسال می شود، که پیش رای تیم برای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال خواهد شد.
دکتر چنگیز خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در تیم ارزیابی بر این بود که اطلاعات دقیق، قابل اعتماد، در نهایت صحت، عدالت و انصاف از مستندات تهیه کنیم و در اختیار کمیته اعتبار بخشی قرار دهیم که نتیجه آن تربیت هرچه بهتر پزشکان عمومی باشد.
در ادامه دکتر عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی با تشکر از تیم ارزیاب گفت: این ارزیابی بیرونی برای ما فرایند جالبی بود هر چند پیش از این دانشکده پزشکی یک فرایند ارزیابی درونی را تجربه کرده بود اما دیدگاه اعضای سایر دانشگاه کوچک و بزرگ علوم پزشکی کشور  جالب بود.
دکتر سیما رئیس دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی نیز این ارزیابی بیرونی را تجربه خوبی دانست و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در دانشکده پزشکی فرآیند ارزیابی را ادامه دهیم.
توضیح اینکه نتیجه ارزیابی توسط تیم ارزیاب تا پایان هفته در اختیار کمیته اعتبار بخشی وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت که نتیجه نهایی پس از بررسی در کمیته تا پیش از سال ۹۸ اعلام خواهد شد.
عکس یادگاری بر سردر دانشکده پزشکی حسن ختام، فرآیند سه روزه ارزیابی بیرونی دوره اموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط تیم ارزیاب وزارت بهداشت بود.