عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری دومین جلسه کمیسیون درمان کمیته انطباق با موازین شرع مقدس با حضور معاون درمان دانشگاه

این جلسه روز دو شنبه ۲۹ بهمن ۹۷ در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد و در آن دکتر رضایی معاون درمان، دکترانوری مدیر بیمارستان روزبه، دکتر شباب مدیر درمان، دکتر ورعی مدیر امور پرستاری دانشگاه و سایر اعضا حضور داشتند.
دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه در این جلسه با تاکید بر اهمیت رعایت حریم و پوشش بیماران گفت: این مسئله در کشورهای توسعه یافته نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. البته نیاز است در بیمارستان های تابعه علاوه بر ارزیابی گروه پرستاری نسبت به استخراج وضعیت موجود رعایت طرح انطباق در گروه پزشکی نیز اقداماتی انجام شود.
وی همچنین در خصوص به کارگیری پرستاران و پزشکان همگن در درمان بیماران مرد و زن، افزود: حتی اگر در برخی از رشته های خاص پزشکی و پیراپزشکی امکان رعایت این مهم نباشد، باید حتما از بیمار برای انجام اقدامات درمانی اجازه گرفته شود. از دید انسانی و اخلاقی موظفیم، تا در حدتوان خود حداکثر شرایط مناسب را برای رعایت طرح انطباق در مراکز درمانی فراهم کنیم.
پولادی کارشناس پرستاری معاونت درمان و عضو کمیته ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسه پیشین و میزان رعایت حریم و حقوق بیماران در بیمارستانهای تحت پوشش گفت: این ارزیابی بر اساس محورهای پوشش، امکانات و تجهیزات، ورودی واحد، ساختار فیزیکی و عامل ارائه خدمت انجام شده است.

خبرنگار: نجمه باهو