عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاری جلسه شورای پژوهشی دانشگاه



جلسه شورای پژوهشی با حضور  سرپرست دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه شورای پژوهشی  با حضور دکتر کوهپایه زاده سرپرست دانشگاه، دکتر ملکوتی معاون تحقیقات و فناوری ، دکتر ضرغام رییس بنیاد ملی علم ایران ،اعضای هیئت علمی محقق و  نمایندگان  پژوهشی دانشگاه مورخ ۳۰ بهمن ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار گردید.
سرپرست دانشگاه در این جلسه عنوان کرد:  تحقق اهداف پژوهشی دانشگاه  بویژه در حوزه فناوری نیازمند همکاری صندوق های حمایتی است و از محدودیتها و تهدیدها به عنوان یک فرصت استفاده شود .
دکتر کوهپایه زاده بیان کرد: راه اندازی مرکز رشد و clean room افقی را نشان می دهد که دانشگاه علوم پزشکی ایران در مسیر رشد و نوآوری گام برداشته است.
وی افزود: دانشگاه ایران با دارا بودن هزار عضو هیئت علمی دارای یک رسالت ملی و بین المللی است که برای افزایش بهره وری نیازمند حمایت اولیه است.
سپس دکتر ضرغام ، گزارشی از چشم انداز ، ماموریت ، اهداف و برنامه های بنیاد ملی علم ایران ارائه داد.
رییس بنیاد ملی علم ایران اظهار کرد: علم و فناوری محرک رشد اقتصادی در جامعه است . وی حمایت از تحقیقات و کمک به تولید دانش و فناوری های راهبردی را به عنوان مهمترین نقش بنیاد برشمرد.
ضرغام  گفت: بیش از ۲۳۶ مرکز علمی تا سال ۹۶ تحت پوشش حمایتی بنیاد ملی علم ایران قرار گرفته اند.
دکتر ضرغام افزود: به استناد پایگاه داده Wos، بنیاد ملی علم ایران با حمایت ۲۸درصدی از مقالات ایرانی ، بالاترین حامی پژوهش در کشور می باشد.
وی با تاکید بر سه محور اکتشاف ، آموزش و نوآوری خاطرنشان کرد ایجاد زیر ساختهای تحقیقات تحول آفرین ، حمایت از مربیان مهدکودک جهت توانمندسازی آنها ، کمک به تقویت و توسعه زیر ساختهای فناوری و نوآوری ، ایجاد و توسعه بانک اطلاعاتی پژوهشگران جزء مهمترین برنامه های بنیاد ملی علم ایران به شمار می آید.
در این جلسه محققین و پژوهشگران دانشگاه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.
در ادامه تفاهم نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ( بنیاد ملی علم ایران)  و دانشگاه علوم پزشکی ایران منعقد شد.
موضوع تفاهم نامه شامل :
-همکاری در زمینه اجرای ۱۰۰ طرح تحقیقاتی ، ۳۰ طرح پسا دکتری، ۳۰ رساله دکتری و ۱۰ ثبت اختراع خارجی در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی صندوق
- ایجاد لینک پورتالهای دو مجوعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام