عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط آماده خدمت رسانی در ایام نوروز

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور نظارت بر عملکرد بهتر واحدهای تولید کننده مواد غذایی و سایر اصناف، ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در روزهای پایانی سال و  ایام نوروز با ۳۶۰ نفر مراکز تحت پوشش دانشگاه را بازرسی و نظارت می کنند.

محمد بابا خانی، در گفتگوبا وب دا، با اشاره به اینکه مطابق روال هر سال با توجه به حساسیت خاص شهر مشهد برنامه های ویژه بهداشتی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، اظهار کرد: به دلیل وجود بارگاه منوررضوی در شهر مشهد حجم عظیمی از زائران به این شهر می آیند و بنابراین توجه به عملکرد حوزه بهداشت محیط ضرورتی انکار ناپذیر است .

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه آمادگی لازم را برای کنترل و نظارت بر مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی خواهیم داشت، عنوان کرد: شرایط بهداشتی این مراکز اهمیت بسیاری برای سلامتی مردم و زائران حریم رضوی دارد از همین رو قبل از شروع حضور مسافران در شهر برنامه ریزی و هشدارهای لازم به مراکز داده شده تا در صورت وجود مشکل در حوزه بهداشتی، نیروی انسانی و تجهیزات مشکلات را حل کنند .

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای برخورد با متخلفان با دستگاه قضایی انجام شده است، ابراز کرد: با نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن نیز برنامه های لازم هماهنگ شده است و رسیدگی به تخلفات به صورت کاملا سریع در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت انجام می شود.

وی ادامه داد: به واحد های صنفی اطلاع رسانی صورت می گیرد که نواقص ساختمانی یا تجهیزاتی خود را مرتفع سازند ، همچنین گشت های بازررسی به صورت مشترک با اتحادیه های صنفی و تعزیرات حکومتی نیز انجام خواهد شد.

بابا خانی با تاکید براینکه برای بررسی دقیق وسریع مشکلات ، همکاران ناظر بهداشت محیط مجهز به پرتابل شدند تا اقدامات کنترلی در لحظه انجام شود و نیاز به ارسال غذا به آزمایشگاه وجود نداشته باشد، افزود: ۱۸۰ تیم با ۳۶۰ نفر بازرس در مشهد وشهرستان ها آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران هستند.

وی گفت: در بحث آب شرب سالم نیز نظارت بر آب اشامیدنی به صورت روزانه انجام می شود وآب از لحاظ میکروبی، میزان کلر و و مواد شیمیائی مورد بررسی قرار می گیرد ، علاوه بر این مردم می توانند با شماره تلفن ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات خود تماس بگیرند.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: موظف هستیم تا شکایت فوری  و بحرانی را در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت و پرونده های غیر بحرانی را ظرف ۷۲ ساعت بررسی کنیم.

{jcomments on}