عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

استفاده از مواد آرایشی-بهداشتی بدون برچسب اصالت کالا ممنوع/ منع دانش آموزان از مصرف پاستیل های بدون برچسب اصالت کالا


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مواد آرایشی- بهداشتی مورد تایید سازمان غذا و دارو دارای برچسب اصالت کالا هستند که این برچسب مانند شناسنامه کالا بوده و معرف کیفیت آنها است.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر امام بخش قائدی با بیان اینکه مردم باید کالایی خریداری کنند که برچسب اصالت کالا داشته باشد، افزود: آزمایشگاه های مرجع تشخیص کنترل کیفی، با انجام آزمایش های مختلف مواد سازنده محصولات آرایشی-بهداشتی و غذایی را با مندرجات روی کالا تطبیق داده و هرجا تضاد یا تخلفی محرز شود آن کالا را به شرکت تولید کننده بازگشت می دهند .

وی با تاکید بر عدم استفاده از کالاهای قاچاق ادامه داد: اکثر این کالاها فاقد برچسب اصالت کالا بوده و استفاده از آنها صدمات جبران ناپذیری به سلامت فرد وارد می کند که مبتلا شدن به سرطان به دلیل وجود سرب در مواد آرایشی از پیامدهای آن است .

دکتر قائدی اضافه کرد: نظارت کارشناسان بهداشت به کالاهای آرایشی-بهداشتی و محصولات غذایی موجود در بازار با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت انجام و پس از بررسی کارشناسان بهداشت و با تایید آزمایشگاه های مرجع کالاهای تولیدی و وارداتی که از سلامت و کیفیت استاندارد برخوردار نیستند از سطح بازار جمع آوری می شوند.

دانش آموزان پاستیل نخورند !

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه ضمن هشدار به والدین، دانش آموزان را از خوردن پاستیل های وارداتی بدون برچسب اصالت کالا منع کرد .

دکتر قائدی یادآور شد: متاسفانه مشاهده می شود که در بازار و به خصوص در بوفه مدارس پاستیل هایی عرضه می شود که علی رغم رنگ و طمع اغوا کننده از سلامت و اصالت لازم برخوردار نبوده و در بسیاری از موارد موجب بیماری و حتی مشکلات جبران ناپذیری در دانش آموزان می شود .

وی با تاکید بر آموزش دانش آموزان در شناخت و خرید مواد خوراکی با برچسب اصالت کالا از عموم مردم خواست ضمن تامین دارو، مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از منابع معتبر و با آرم سازمان غذا و دارو، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را بااستفاده از سامانه ttac.ir و یا شماره تلفن ۱۴۹۰به این سازمان گزارش دهند . ۵