عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

آیین تودیع و معارفه مدیر حراست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیر حراست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با حضور دکتر فتحی رئیس اداره حراست امور دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن دانشجو برگزار شد.

در این مراسم از زحمات دکتر ولی‌ا… جعفری مدیر سابق حراست دانشگاه تقدیر و به جای ایشان مهندس محمد اعتراف به عنوان مدیر حراست دانشگاه منصوب شد.

رئیس اداره حراست امور دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: در بکارگیری نیروها در مجموعه حراست دانشگاه‌ها سعی براین است که از اشخاص با رتبه علمی بالا استفاده شود.

دکتر فتحی افزود: مستقل بودن و وابسته نبودن به جناحهای سیاسی، علمی کردن حراستها، امین ریاست دانشگاه بودن و… از وظایف حراست دانشگاه است.

ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم گفت: مجموعه حراست چشم بیدار هر سازمانی است به خصوص در دانشگاه‌ها که ویژگی‌های خاص خود را دارد و حراست به مجموعه مدیریتی کمک می‌کند تا ضریب امنیت و آرامش را در آن فضا به منظور بسترسازی مناسب‌تر برنامه‌های علمی، پژوهشی و دانشجویی ارتقاء دهد.

دکتر علی نجفی‌نژاد یادآور شد: داشتن نگاه فرهنگی، مشاوره دادن صحیح به همه دانشگاهیان و به وجود آوردن روحیه اعتماد در محیط دانشگاه باید شاخصه مهم حراست دانشگاه باشد.

دکتر ولی‌ا… جعفری مدیر سابق حراست دانشگاه درادامه ضمن تشکر از اعتماد دکتر نجفی‌نژاد و اداره حراست استان، گفت: طی سه سال گذشته و براساس حکم دریافتی، به مسائلی همچون دوری از گرایش‌های سیاسی، استقلال رای دانشگاه و حراست علمی در دانشگاه اهتمام داشتم.

سپس مهندس اعتراف مدیر حراست دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه‌ها بخاطر محل تردد بودن عالمان و علم جویان و محل تبادل اندیشه‌ورزی یک محل معنوی است.

وی افزود: بحث رشد علمی کشور، تقدس فعالیت در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد به همین دلیل حراست در این محیط به عنوان مشاور امین و یار دلسوز مجموعه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم فضای امن، شاداب و عاری از آفت برای دانشگاهیان و دانشجویان را فراهم کنیم.

گفتنی است: در این مراسم حکم مسئولیت مهندس محمد اعتراف به عنوان مدیر حراست جدید دانشگاه  به وی اهدا و با تقدیم هدیه از زحمات دکتر ولی‌ا… جعفری مدیر سابق حراست دانشگاه سپاس‌گذاری شد.