عمومی | دانشگاه هنر تهران

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه هنر و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

دکتر سلطانی رئیس دانشگاه هنر به همراه معاونان و مدیران، ضمن بازدید از پژوهشگاه، با هیات رئیسه پژوهشگاه دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار، دکتر قبادی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی علوم انسانی و هنر، رویکرد برنامه توسعه پژوهشگاه را مبتنی بر اصل همکاری‌های میان‌رشته‌ای عنوان کرد و پیوند تخصصی هنر و علوم انسانی را یکی از بهترین جلوه‌های این همکاری دانست.
رئیس پژوهشگاه ضرورت برنامه‌ریزی مناسب و واقع‌نگرانه برای اجرای طرح‌های مشترک میان پژوهشگاه و دانشگاه هنر را مورد تاکید قرار داد و تمهید چارچوب زمانی برای ارزیابی ثمرات تفاهم‌نامه میان دو نهاد را خواستار شد.
در ادامه دکتر سلطانی، رئیس دانشگاه هنر، به سه عرصه ممکن برای همکاری‌های پژوهشی میان دو موسسه شامل آموزش، پژوهش، و همکاری‌های فرهنگی اشاره کرد. وی با یادآوری آنکه سال ۱۳۹۷ مصادف با صدمین سال آموزش آکادمیک هنر در ایران است، توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه هنر را متکی بر این سابقه دیرینه ارزیابی کرد و گسترش همکاری‌های علمی با پژوهشگاه را زمینه‌ساز تقویت پیوندهای هنر و علوم انسانی دانست.
معاون پژوهشی دانشگاه هنر، دکتر آزادیفر نیز با اشاره به نیاز و رابطه متقابل هنر و علوم انسانی در فرهنگ‌های مختلف جهان، زمینه‌های همکاری دو نهاد را با توجه به حضور حدود هفت هزار دانشجو در دانشگاه هنر بسیار گسترده دانست.
موارد دیگر مانند همکاری‌های ساختاری، بهره‌گیری از فرصت همکاری در زمینه دانشنامه‌نگاری، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، مشارکت در انتشار آثار علمی، همکاری در عرصه‌های نوین نشر دانش مانند برگزاری کارگاه‌ها و تولید کتاب‌های گویا و ... از جمله مسائلی بود که همکاری در آن مورد تاکید قرار گرفت.
در پایان این دیدار، دکتر قبادی و دکتر سلطانی تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و دانشگاه هنر را مبادله کردند.