عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

برگزاری کارگاه آموزشی ضرورت مشاوره پیش از ازدواج و پیش از طلاق در یاسوج


کارگاه آموزشی ضرورت مشاوره پیش از ازدواج و پیش از طلاق با هدف کاهش طلاق با همکاری استانداری و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه ازدواج را یکی از مهمترین روابط انسانی دانست که بنیاد خانواده بر آن استوار است و اظهار کرد: چگونگی آغاز و شکل گیری روابط بین زوجین می تواند زندگی آنان و فرزندانشان را تحت تاثیر مثبت یا منفی خود قرار دهد.

کرامت اله زندی قشقایی با بیان اینکه زندگی زناشویی موفق علاوه بر امکانات و تسهیلات به مهارت ها و توانمندی های خاصی نیاز دارد، تصریح کرد: به طور کلی ازدواج در سه مرحله آشنایی، نامزدی و عقد رسمی شکل می گیرد، لذا مشاوره قبل از ازدواج روشی مداخله ای برای زوج های در شرف ازدواج با هدف آموزش مهارت های مورد نیاز به منظور بهبود زندگی است.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی"مشاوره پیش از ازدواج" با هدف تربیت مربیان ورزیده برای آموزش مهارت های اساسی پیش از ازدواج با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

زندی قشقایی در پایان اشاره کرد: مشاوره و آموزش پیش از ازدواج می تواند در طیف وسیعی از دانش و مهارت انجام شود و به زوجین کمک کند تا آگاهی کامل را در زمینه های مهم کسب کرده و زندگی خود را بر مبنای درستی پایه گذاری و دنبال کنند.