عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

نانو فناوری پزشکی صرفا یک رشته نیست یک صنعت بزرگ است

هیئت بورد نانو فناوری پزشکی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اززیرساخت های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه باهدف  گسترش این رشته بازدید بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی دانشگاه،دکتر سید مهدی رضایت دبیرهیات ممتنحه ،ارزشیابی و برنامه ریزی رشته نانو فناوری پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد:مسئولان وظیفه دارند ارتباط دانشجویان  بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با صنعت را تسهیل کنند و فقط به تولید مقاله آنان را عادت ندهند.

دکتر رضایت ادامه داد:در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بینان در حوزه نانو مشغول به کار هستند که گردش مالی سالیانه زیادی در این حوزه ایجاد شده است و بلاشک در حوزه فناوری های نوین، نانوفناوری حرف اول را در کشور میزند و صرفا یک رشته تلقی نمی شود بلکه از آن به عنوان یک صنعت بزرگ یاد می شود.

دکتر سعیدرضا  قنبری زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  نیز در حاشیه این بازدید  تصریح کرد: با وجود اینکه رشته نانوفناوری پزشکی رشته ای نوپا، رو به رشئ و به سرعت در حال گسترش است ایران رتبه ۶در تولید علم و مقاله در این حوزه را داراست.

همچنین دکتر قنبری زاده توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هر منطقه را از مهم ترین مسائل در گسترش رشته های جدید بیان کردو افزود: تربت حیدریه به عنوان زعفرانی ترین شهر جهان و وجود گیاهان دارویی متعدد و با بستری مناسب در این امر میتواند با جذب این رشته و کمک فارغ التحصیلان این حوزه در جهت کار آفرینی و راه اندازی بورس بین الملللی زعفران گام بردارد.

در پایان گفتنی است از پژوهشکده زعفران شهرستان نیز با حضور اعضای بورد،ریاست دانشگاه،معاون آموزشی پژوهشی و مسئولین ارشد دانشگاهی بازدید بعمل آمد.