عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

متمم تفاهم نامه بین دانشگاه شهیدباهنر کرمان و صندوق حمایت از پژوهشگران و...

متمم تفاهم نامه مابین دانشگاه شهید باهنر کرمان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به نمایندگی دکتر محمد علی طاهر به عنوان رئیس دانشگاه شهید باهنر و دکتر نصرت اله ضرغام به عنوان رئیس صندوق، روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۷، در دفتر صندوق واقع در شهر تهران منعقد و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی صندوق، ۳۰ طرح تحقیقاتی و ۱۰ ثبت اختراع خارجی به موضوعات مورد حمایت تفاهم نامه سال ۱۳۹۵ اضافه شد.

وی افزود: در سال ۹۵ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و صندوق به امضا رسید که بر اساس آن، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ، سالیانه از ۱۰ طرح پژوهشی پسا دکتری این دانشگاه حمایت می کند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در مورد اعتبار مالی هر طرح تحقیقاتی موضوع متمم این تفاهم نامه، خاطر نشان کرد: به‌صورت مشترک توسط طرفین (صندوق و دانشگاه ) به نسبت ۷۰ درصد صندوق و سی درصد دانشگاه و اعتبار مالی جهت ثبت اختراع خارجی۱۰۰ در ۱۰۰ توسط صندوق تامین و هزینه خواهد شد.

دکترمحمد علی طاهر اظهار کرد: دانشگاه متعهد می‌گردد داوری لازم در خصوص موضوع طرح تحقیقاتی، پژوهشگر و خروجی هر طرح را که در قالب فرم های مصوب صندوق تهیه می شود را انجام و پس از اعمال اصلاحات احتمالی، طرح مورد تایید داور را همراه با مستندات داوری به صندوق ارسال کند.

دکتر حسین نظام آبادی پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان در پاسخ به خبر نگار روابط عمومی دانشگاه در مورد نحوه ارسال و ارزیابی طرح گفت: بعد از ارسال طرح به صندوق، جهت ارزیابی طرح و داوری انجام شده توسط دانشگاه، تعیین ناظر، مبلغ مورد حمایت، مدت اجرای طرح و تصویب، وارد کارگروه صندوق متشکل از مدیر ارزیابی طرح صندوق، رئیس کارگروه مربوطه و دو نفر متخصص صندوق خواهد شد و پس از تصویب کارگروه، جهت تایید نهایی در کمیته تخصصی صندوق مطرح خواهد شد. حسب ضرورت از نماینده دانشگاه جهت حضور در کارگروه صندوق دعوت به‌عمل می آید.

وی خاطر نشان کرد: مالکیت معنوی، نتایج حاصل از طرح های تحقیقاتی اجرا شده مشترک و همچنین دانش فنی که جزیی از نتایج است متعلق به پدیدآورنده (شخص حقیقی) است و مالکیت مادی آن به نسبت مساوی به صندوق، دانشگاه و پژوهشگر تعلق خواهد گرفت.