عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی با حضور دکتر خاوازی و مهندس طهماسبی معاونین وزارت جهاد کشاورزی

برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی با حضور دکتر خاوازی و مهندس طهماسبی معاونین وزارت جهاد کشاورزی

هفدهمین جلسه شورای سیاست گذاری و بیست و دومین جلسه شورای تحقیقات باغبانی در تاریخ ۲۷ بهمن ماه جاری   با حضور آقایان  دکتر خاوازی معاون  وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ،  مهندس طهماسبی معاون  وزیر جهاد کشاورزی  در امور باغبانی، قائم مقام و معاونین سازمان تحقیقات ، در محل سالن گلبرگ موسسه تحقیقات علوم باغبانی تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه  دکتر حسنی رییس  موسسه و روسای  پژوهشکده های تحقیقاتی گزارش هایی  از دستاوردها و برنامه های تحقیقاتی موسسه و پژوهشکده های زیر مجموعه را  ارائه نمودند.

سپس  مهندس طهماسبی  معاون وزیر جهاد کشاورزی طی سخنانی ضمن تشکر از همکاری سازمان تحقیقات و موسسه تحقیقات علوم باغبانی با معاونت باغبانی، انتظارات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه تعامل موسسه با بخش اجرا و تولید کنندگان بیان داشت . وی  ضمن تاکید بر جایگاه محصولات باغبانی در اقتصاد کشور و تاثیر تحقیقات بر افزایش تولیدات باغی به برخی از مشکلات موجود در زمینه کاهش عملکرد محصولات گلخانه ای، تعیین الگوی کاشت محصولات باغبانی، نحوه استفاده از ضایعات باغی و استفاده از گیاهان کم آب بر اشاره نمود.

در ادامه دکتر خاوازی رئیس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی  با اشاره به امکانات و پتانسیل­های موجود در موسسه تحقیقات علوم باغبانی جهت درآمدزایی و کسب ثروت ، در راستای حمایت سازمان از برنامه­ های درآمدزایی موسسه  راهکارایی را پیشنهاد نمود.  وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه و پروژه­ های کلان تحقیقاتی در مشارکت با سایر موسسات و فعال شدن تحقیقات "به باغی"  اشاره نمود.

برگزاری روز مزرعه با مشارکت معاونت ترویج، انجام کار الگویی گلخانه­ ها، باغات مادری و برگزاری جلسه مشترک برای بحث تناسب اراضی باغی با موسسه تحقیقات خاک و آب از موارد دیگر پیشنهادی ریاست محترم سازمان در این جلسه بود.