عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سوختگی با مایعات داغ بیشترین مراجعه‌کننده به بیمارستان گناوه

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی چرومی گناوه، ساره امیری افزود: انفجار کپسول گاز، نفت، اگزوز موتورسیکلت، سوختگی الکتریکی، اجسام داغ، انفجار اسپری‌ها، آتش زیر خاکستر، زودپز و مواد شیمیایی (لوله‌بازکن) از دیگر عوامل مراجعه بیماران دچار سوختگی به این بیمارستان است.
وی اضافه کرد: سوختگی ناشی از مایعات داغ بیشتر شامل کودکان و زنان و سوختگی بر اثر آب رادیاتور شامل گروه مردان است.
امیری اظهار کرد: والدین هرگز کودکان را بدون اعمال نظارت در کنار آتش یا در حمام رها نکنند و اتوی داغ را دور از دسترس آنان قرار ندهند.
مسئول بخش اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه بابیان اینکه یکی از اشتباهات رایج در درمان سوختگی استفاده از یخ است، گفت: استفاده از یخ باعث ایجاد آسیب بر بافت‌های بدن و کاهش درجه حرارت بدن در سوختگی‌های وسیع می‌شود که در این مواقع بهتر است از آب برای خنک کردن ناحیه آسیب‌دیده استفاده کرد.
ساره امیری افزود: سوختگی یکی از شدیدترین آسیب‌هایی می‌باشد که هر فردی در زندگی ممکن است با آن مواجه شود و از مهم‌ترین عوامل آن بی‌احتیاطی، رعایت نکردن نکات ایمنی، عدم نظارت و توجه والدین و بزرگ‌ترها از کودکان و افراد نیازمند مراقبت است و آسیب‌های جسمی-روحی و روانی ناشی از سوختگی خصوصاً در موارد شدید تا آخر عمر گریبان گیر فرد و خانواده وی می‌باشد.

انتهای پیام/ ا.ش ۴۰۶۰