عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد

هشتمین جلسه شورای پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد

هشتمین جلسه شورای پژوهش و فناوری مرکز در سال ۹۷ با حضور ریاست مرکز، معاونین و مسئولین بخش ها برگزار گردید.

صورت جلسه شورای پژوهش و فناوری مرکز


پیرو هماهنگی به عمل آمده هشتمین جلسه شورای پژوهش و فناوری مرکز در سال ۹۷ در  سالن جلسات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی با حضور ریاست مرکز، معاونین و مسئولین بخش ها برگزار گردید.

۱- جلسه با خیرمقدم دکتر محمد رضا وظیفه شناس معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته­ها برگزار شد. ایشان در رابطه با درخواست گزارش شاخص­های عملکردی سال۹۷ و پیش­بینی سال ۹۸ و تشکر از حضور مرکز در نمایشگاه دهه فجر استان

۲- دکتر سیدعلی طبا طبایی ریاست مرکز نیز ضمن تاکید بر اهمیت گزارش عملکرد سال ۹۷ و پیش بینی سال ۹۸؛ خواستار گزارش مبسوط و جامعی از بخش­ها شدند؛ سپس با ذکر این عنوان که معرفی رقم، پایلوت، سایت الگویی، تفاهم نامه­ ها و اپلیکیشن­ها در این خصوص از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است تلاش هرچه بیشتر بخش ها و محققین را یادآور شدند ( زمان ارایه گزارش استان یزد ۷۹/۱۲/۷و مدت زمان ارایه ۴ تا ۲۰ دقیقه می باشد لذا گزارش بخش­ها باید کامل، کوتاه و چشمگیر باشد.

۳- دکتر سید محمد تقی طباطبایی رییس بخش زراعی و باغی عنوان نمودند که در هر سال مواردی وجود دارد که برای سال بعد قابل پیش بینی نیست  اما می­توان به روند نتیجه­ گیری برخی امور خصوصا معرفی رقم در این ارتباط اشاره نمود.

۴- با توجه به توضیحات ریاست مرکز؛ پژوهشی مرکز ضمن جمع­ آوری گزارش بخش­ها تا مورخ ۹۷/۱۲/۲۸ برای ارایه اقدام نمایند.

۵- دکتر برخورداری معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مرکز در رابطه با شرکت­های دانش بنیان و این­که این  شرکت‌ها حلقه واسط بین ایده و تکنولوژی هستند و می‌توانند ایده‌ها را در مسیر رسیدن به تکنولوژِی هدایت کنند و هر فرد می تواند ایده خودرا به ثبت رسانده همچنین از تسهیلات کم بهره بانک‌ها جهت تامین  بخشی هزینه های مربوطه  براحتی  نیز استفاده نماید. همکاران وافرادی که ایده ای قابل تجاری سازی دارند اما سرمایه‌ای ندارند می‌توانند با همکاری با شرکت های دانش بنیان  هم به آینده خود امیدوار باشند و هم امیدهای آینده کشور را تحقق بخشند؛ و اینکه  ثبت شرکت دانش بنیان بصورت خوشه ای باشد و هر بخش سهام خود را با محوریت خاص و متغیر مربوطه به بخش ارایه نماید.
روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد