عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

نجات جان مادر باردار بانه ای توسط پرسنل خدوم دانشگاه در یک صبحگاه سرد برفی و کاملا زمستانی

نجات جان مادر باردار بانه ای توسط پرسنل خدوم دانشگاه در یک صبحگاه سرد برفی و کاملا زمستانی شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

مادر باردار اهل روستای بوالحسن بانه در یک صبحگاه برفی و سرد کاملا زمستانی، با تلاش پرسنل خدوم شبکه بهداشت و درمان و اداره راهداری این شهرستان، نوزاد دختر خود را در کمال صحت و سلامت در روستای بوالحسن به دنیا آورد‌.

به گزارش وب دا، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه ضمن اعلام این خبر، گفت: پس از شروع دردهای زایمانی مادر باردار ساکن روستای بوالحسن در ۳۰ کیلومتری شهر بانه و تماس با مرکز فوریت های پزشکی، بلافاصله پایگاه اورژانس کانی سور آماده اعزام به محل گردید که با توجه به بارش برف سنگین و مسدود بودن راههای متنهی به این روستا، امکان امدادرسانی مسیر نشد که جهت رفع این مشکل با هماهنگی های لازم با رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان به عمل آمد و سپس سریعا اکیپ اداره راه به محل رسیدند که با باز شدن مسیر تردد، بلافاصله نیروهای فوریت های پزشکی به محل اعزام شد.

دکتر آرش رشیدی افزود: تیم فوریت های پزشکی اعزام شده به محل شامل تیمی کامل از نیروها از قبیل ماما، روسای فوریت های پزشکی شهرستان و امور اداری مرکز بهداشت و دو نفر از کوهنوردان شبکه و با استفاده از آمبولانس ۲ دیفرانسیله بیمارستان رازی بود‌.

وی گفت: در زمان مذکور پزشک مسئول مرکز جامع سلامت برالحسن در محل بیتوته بود که اقدامات اولیه زایمانی را برای مادر به عمل آورده و با رسیدن تیم اعزامی، اقدامات کاملتر درمانی و فوریت های پزشکی در محل انجام و نوزاد دختر در کمال صحت و سلامت متولد گردید.

گفتنی است پس از وضع حمل موفق، مادر و نوزاد در وضعیت کاملا مطلوب جهت ادامه‌ روند درمان توسط آمبولانس فوریت های پزشکی، راس ساعت ۱۱ به بیمارستان رازی تحویل داده شد‌.