عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

‫دکتر ابوالقاسمی‌فر خبر داد: تاسیس مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در دانشگاه آزاد شاهرود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از تاسیس نخستین مرکز تحقیقاتی «نانوذرات بیولوژیک در پزشکی» در این واحد دانشگاهی خبر داد.

سیداحمد ابوالقاسمی‌فر در گفتگو با مدیر روابط عمومی واحد شاهرود با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از موافقت محسن نفر معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس مرکز تحقیقاتی «نانوذرات بیولوژیک در پزشکی» در واحد دانشگاهی شاهرود خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: این مرکز با توجه به نیاز روزافزون تحقیق در حوزه نانوفناوری پزشکی و سیستم‌های دارورسانی هدفمند و نیز روند رو به رشد استفاده از محصولات نانو در حوزه علوم پزشکی و حوزه‌های وابسته، تاسیس خواهد شد و به دلیل آنکه مراکز مشابه و افراد متخصص متصدی در این بخش بسیار کم بوده قابل پیش‌بینی است که ان‌شاءالله پس از یک دوره کوتاه‌مدت طرح‌های برون‌دانشگاهی و صنعتی برای انجام به این مرکز سفارش داده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطرنشان کرد: برای مرکز تحقیقاتی مذکور یک افق دو سال و نیمه برای تجاری‌سازی طرح‌هایی که در مرکز قابل اجرا هستند ترسیم شده است.

ابوالقاسمی‌فر تصریح کرد: برآورد ما این است که در ابتدای راه‌اندازی مرکز انجام پروژه‌های دانشجویی، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های برون‌دانشگاهی که به متخصصان مرکز واگذار می‌شود، می‌تواند منبع درآمد شود و بعد از یک سال از زمان تاسیس مرکز و انجام طرح‌های داخلی و تولید محصولات مرتبط با حوزه نانوپزشکی و تحقیق و اثبات خواص موجود در مواد تولیدشده زمینه‌های لازم برای فروش محصولات آماده شود.

وی افزود: تخمین می‌زنیم که پس از گذشت ۲,۵ سال بتوان با فروش محصولات حاصل از تحقیقات در این مرکز دستاورد تجاری مناسبی برای دانشگاه ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اضافه کرد: با وجود دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط با پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی پزشکی، زیست‌شناسی و تربیت‌بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و گرایش روزافزون دانشجویان به تحقیق در حوزه نانو، می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد که در این مرکز همزمان دانشجویان مختلفی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی خود فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی و تخصص بهروز یحیایی وی را بهترین گزینه برای سمت ریاست این مرکز تحقیقاتی دانست و اضافه کرد: وی علاوه بر سمت ریاست مرکز به همراه صدیقه جوقه‌دوست، نسرین صالحی، مهناز نوری و پرستو پورعلی از اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی به‌عنوان هیئت موسس «مرکز تحقیقاتی نانوذرات بیولوژیک در حوزه علوم پزشکی» انتخاب و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده‌اند.

لینک خبر در خبرگزاری آنا

لینک خبر در خبرگزاری ایسکانیوز

لینک خبر در پایگاه خبری شاهرودنیوز