عمومی | دانشگاه صدا و سیما

در آینده ای نزدیک صفحه کلید از مجموعه رایانه‌ها حذف می‌شود


کارشناس ارشد فناوری اطلاعات با اشاره به سرعت تحولات صنعت رسانه از آغاز حذف صفحه کلید(کیبورد) از مجموعه رایانه‌ها در سال ۲۰۲۰ توسط شرکت های سازنده کامپیوتر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما ، مهندس احمد موحدیان عطار، فارغ التحصیل مدرسه پلی تکنیک لوزان سوییس در نشست « تحولات صنعت رسانه » این دانشگاه گفت: در جهان امروز بیشترین سیر تغییر و تحول را در بخش رسانه‌ها شاهد هستیم. به عنوان نمونه نسل آینده کامپیوترها درخواست و دستور کاربر را می‌شنوند و اطلاعات خواسته شده را دقیق تر و سریعتر جستجو کرده و ارائه می‌کنند و به عبارتی دیگر نیازی به صفحه کلید نخواهد بود.
وی افزود: این تحولات با ورود علم هوش مصنوعی به حوزه رسانه‌ها سرعت بیشتری گرفته است. کمپانی‌های فیلم سازی با بهره گیری از هوش مصنوعی، شروع به ساخت فیلم هایی کرده اند که مسیر داستان و پایان فیلم آنگونه که مخاطب می خواهد تمام شود و به عبارتی مخاطب امروز دیگر منفعل نیست و می تواند در جریان و روند داستان فیلم دخالت کند.
موحدیان عطار ادامه داد: دیجیتالی شدن صنعت رسانه‌ها باعث رشد و توسعه دیگر صنایع و تجارت های بین المللی شده است چرا که بهترین وسیله برای شناخت نیاز و خواست مخاطبان از طریق صنعت رسانه صورت می‌گیرد.
رییس هیئت مدیره تلوبیون گفت: در سال های اخیر ارزش سهام شرکت های رسانه ای بسیار بیشتر از دیگر صنایع رشد کرده است تا جایی که بسیاری از غول های رسانه ای در زمره سرمایه دارترین شرکت های جهان قرار گرفته اند.
این پژوهشگر فناوری اطلاعات افزود: امروزه حجم بازار رسانه و مدیا در دنیا نزدیک به ۱۹۰۰ میلیارد دلار است. به عنوان نمونه شبکه اسکای ۱۲ میلیارد پوند درآمد سالیانه دارد که دو میلیارد پوند آن از طریق تبلیغات است.
موحدیان عطار گفت: این رشد صنعت رسانه و بالطبع توسعه بازار تبلیغات خوب است اما از طرفی شفافیت و اعتماد را پایین آورده است، چرا که در کنار این رشد مثبت، آمار کلاهبرداری و عدم شفافیت های مالی نیز افزایش پیدا کرده است. افزایش محصولات رسانه ای تقلبی و جعلی و کپی برداری‌های غیرقانونی یک نمونه از این کلاهبرداری‌ها است.