عمومی | پژوهشگاه علوم ورزشی

سخنرانی عضو هیات علمی پژوهشگاه در سمپوزیوم “Youth Fitness Assessment in ۲۱th Century"

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، دکتر معصومه هلالی زاده عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، در سمپوزیوم "Youth Fitness Assessment in ۲۱ th Century" به‌عنوان نماینده مدعو از کشور ایران درزمینه " ارزیابی آمادگی جسمانی جوانان کشور ایران" به‌صورت آنلاین سخنرانی کرد.
در این سخنرانی، پیرامون مباحثی همچون شاخص‌های آمادگی جسمانی پسران و دختران ایرانی و میزان شیوع کم‌تحرکی در این جمعیت بحث شد. جمع‌بندی مطالب در خصوص روند رو به افزایش کم‌تحرکی، اضافه‌وزن، چاقی و افت شاخص‌های آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت و عملکرد جوانان بود که نه‌تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان روبه‌پیشرفت است و نیاز به آسیب‌شناسی و اقدامات عملیاتی از سوی سازمان‌های متولی سلامت در سطح جهان به‌ویژه سازمان بهداشت جهانی دارد. به‌طورکلی، در حال حاضر جمعیت جوانان ایران حدود ۲۰ میلیون نفر می‌باشد که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ درصد آنها مبتلابه چاقی می‌باشند و شیوع این عارضه در دختران سه برابر بیشتر از پسران است.
شایان‌ذکر است: این سمپوزیوم توسط FitnessGram وابسته به موسسه Cooper به‌عنوان معتبرترین نهاد متولی ورزش آکادمیک کشور آمریکا در ایالت نشویل در سال ۲۰۱۸ برگزار شد.