عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

استفاده از دانش بومی به سود صنعت


سیدعباس شجاع‌الساداتی *

توسعه صنایع تخمیری و زیست فناوری صنعتی به ویژه در بخش توسعه تولید بیواتانول امری ضروری برای کشور است. هم چنین ستاد توسعه زیست فناوری به ویژه از طریق کارگروه های صنعتی و محیط زیست خود تلاش خواهد کرد تا همگام با توسعه زیست فناوری، در حل مسائل صنعت تولید اتانول و صنایع مرتبط اهتمام ویژه داشته باشد.

برنامه افق ۱۴۰۴ تدوین شده و در آن تمامی اهداف برای دسترسی ایران به رشد مناسب در صنعت تخمیری تعیین شده است. یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این برنامه، تشویق و ترغیب شرکت‌های دانش‌بنیان به سرمایه‌گذاری در صنعت تخمیری و بازگرداندن شرکت‌ها و کارخانجات تعطیل شده این حوزه است.

ستاد توسعه زیست فناوری از تشکیل شتابدهنده ها در واحدهای صنعتی ذی صلاح تولیدکننده اتانول و خمیرمایه حمایت خواهد کرد و خطرپذیری استفاده از دانش بومی را به سود صنعت کاهش خواهد داد.

همچنین انجمن تولیدکنندگان اتانول و خمیرمایه ایران، مساعی خود را در جهت توسعه صنعت اتانول و خمیرمایه منطبق بر سازگاری با محیط زیست کشور و حفاظ از منابع گاز به کار خواهد بست.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حل مسائل سلامت مردم را دنبال می کنند، از هرگونه پیشرفت در جهت حل مسائل زیست محیطی صنعت حمایت خواهند کرد.

*دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

پایان پیام/