عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برپایی همایش نقش کاربردی گیاهان دارویی و طب ایرانی درحوزه قلب و عروق

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، همایش نقش کاربردی گیاهان دارویی و طب ایرانی درحوزه قلب و عروق، توسط مرکز تحقیقات طب و داروسازی سنتی و با همکاری بنیاد ملی طب ایرانی، دانشکده طب ایرانی، مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی، انجمن علمی طب سنتی و با مشارکت شرکت های تولیدکننده داروهای گیاهی و سنتی، روز پنج شنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۷ در ساختمان هروی دانشکده طب ایرانی برگزار شد.
در ابتدای این همایش دکتر رضایی زاده، رییس دانشکده طب ایرانی از برگزاری سلسله همایش هایی با موضوع گیاهان دارویی و طب ایرانی خبر داد و افزود: گام دوم پس از احیای آکادمیک طب سنتی، حرکت در مرزهای دانش و گسترش  فعالیت ها و همکاری های چند رشته ای و بین رشته ای است. آنچه امروزه در دنیا اهمیت بسیاری پیدا کرده است عملکرد دانایی محور سازمان ها و نهادها است و تمامی فرآیندها هم برهمین اساس تبیین و اجرا می شود.
رییس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی در ادامه بر تغییر رویکرد جهانی به چگونگی بهره گیری از داشته ها و کار در مدل شبکه ای تاکید کرد و گفت: امروزه انباشت سرمایه برای پیشبرد اهداف، کاربرد خود را از دست داده است و آنچه در دنیای نوین مطرح است فعالیت های بین رشته ای و استفاده از موجودیت ها با تفکر شبکه ای است.
نایب رییس بنیاد ملی طب ایرانی از فراهم کردن زیرساخت برای ایجاد شبکه ای از تمام فعالان، پژوهشگران و دست اندرکاران حوزه طب ایرانی و داروسازی سنتی در این بنیاد خبر داد و افزود: بنیاد ملی طب ایرانی سازمانی مردم نهاد است که می کوشد با بهره گیری از همیاری و کمک خیرین سلامت در مسیر کارآمد ساختن دانش طب ایرانی و افزایش تعامل های بین رشته ای گام بردارد.
این همایش که با حضور دکتر محمدرضا شمس اردکانی مدیرعامل بنیاد ملی طب ایرانی، دکتر علی واشقانی فراهانی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی و رییس مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری های قلب و عروق، دکتر روجا رحیمی معاون پژوهشی دانشکده طب ایرانی، و دکتر مهرداد کریمی مدیر گروه آموزشی طب سنتی ایرانی دانشکده طب ایرانی برگزار شد، مورد استقبال متخصصین طب و داروسازی ایرانی، متخصصین قلب، متخصصین داخلی و متخصصین فارماکوگنوزی قرار گرفت.
بهره گیری از گیاهان مورد استفاده در طب سنتی برای کشف داروهای جدید، گیاهان موثر بر تصلب شرایین، گیاهان دارویی موثر در بیماری سنکوپ، راهکارهای طب ایرانی در تشخیص و درمانی بیماری های قلبی، آشنایی با قارچ های دارویی و کاربرد آنها در درمان بیماری های قلبی و عروقی، و کاربرد گیاهان دارویی در آریتمی از مباحث ارائه شده در این همایش بود.

خبرنگار: خاطره فهیمی
عکاس: اشکان نورکامی