عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تقدیر از سه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دومین جشنواره علمی رضوی

در دومین جشنواره علمی رضوی، از سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان پژوهشگران و فناوران برتر استان خراسان رضوی قدردانی شد.

به گزارش وب دا، در این مراسم که با حضور استاندار خراسان رضوی، روسای دانشگاه های استان و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان برگزار شد، فرهیختگان برجسته استان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از دکتر محمود رضا جعفری استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان فناور برتر استان، دکتر علی مرادی عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه  به عنوان پژوهشگر برتر استان و دکتر سید احمد مهاجری عضو هیات علمی دانشکده داروسازی و مدیر عامل شرکت پویش دارو سینا در بخش شرکت ها و مراکز فن آور علوم پزشکی تجلیل شد.

جامعه محوری باید محور برنامه های دانشگاه ها باشد

استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: باید یکی از مهمترین رویکردهای دانشگاهیان جامعه محوری شود و دانشگاه ها به رسالت عالمانه خود در حل چالش ها و مسائل جامعه عمل نمایند.

علی رضا رزم حسینی با بیان این که به اعتراف و بنا بر اعلام مراکز علمی کشور و دنیا، رشد علمی جمهوری اسلامی ایران فزاینده بوده است؛ گفت: متاسفانه آثار این ارتقا علمی، در زندگی مردم مشاهده نمی شود و یا به درستی تبیین نشده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت : نقش نخبگان علمی و دانشگاهیان و محققان را نمی توان در حوزه توسعه علمی استان و کشور و چاره اندیشی برای چالش ها و معضلات آن نادیده گرفت که حضور و نقشی بسیار موثر ، راهگشا و بی بدیل است.

وی عنوان کرد :اساتید برجسته و پژوهشگران و اندیشمندان ما دستاوردهای بسیار ارزشمندی دارند که بهتر است به عرصه جامعه آورده شود و در ارتقا وضعیت جامعه و مردم از آن بهره گرفته شود.

رشد علمی و آموزشی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر نگاهی به دانشگاه‌ها در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بیاندازیم، شاهد پیشرفت در تمامی رشته‌های دانشگاهی هستیم. این مسئله به عینه محسوس است و اگر تلاش و همت دانشگاهیان نبود، علم در کشور ما وابسته به کشورهای خارجی بود.

دکتر محمد رضا دارابی خاطر نشان کرد: ایران در حوزه سلامت پیش از انقلاب چه در نیروی انسانی و چه در زمینه علم به شدت نیازمند خارج از کشور بود، در اکثر شهرهای ما پزشک ایرانی نبود و مجبور بودیم که از پزشک‌های خارجی استفاده کنیم که نه فرهنگ ما را داشتند، نه به زبان ما تسلط داشتند و نه بیماری‌های شایع کشور ما را می‌شناختند.

وی اضافه کرد: اما امروز به برکت پیشرفت علم در دانشگاه‌ها، از خارج بی‌نیاز هستیم. خیل عظیمی از جوانان در شهرستان‌های این استان مشغول به خدمت‌رسانی در حوزه سلامت هستند. در زمینه پژوهش، اکنون ما تولیدکننده علم هستیم. دانشگاه‌های ما در سطح استانی، برجسته و موفق بوده‌اند.

دکتر دارابی تصریح کرد: بر اساس طرح آمایش سرزمینی، در بسیاری از شهرستان‌های این استان اکنون دانشگاه تاسیس شده است و از نظر پرورش نیروی انسانی به سطح مناسبی رسیده‌ایم.


{jcomments on}