عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

گفتگوی ویژه/ با دکتر جان بابایی از بازدیدهای بیمارستانی امروز تا طلب دانشگاه ها از بیمه - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی رازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اطلاع رسانی روابط عمومی با ابراز خرسند از اینکه دومین سفر خود را به استان خراسان جنوبی داشته است گفت: امروز به ترتیب از مراکز درمانی در شهرستان های قاین، زیرکوه، درمیان، سربیشه و بیرجند بازدید شد
دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به اقدامات ارزشمند اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خراسان جنوبی اضافه کرد:مشکلاتی نیز وجود دارد که امید است به زودی رفع شود.
وی به کلنگ زنی بیمارستان جدید قاین در جوار بیمارستان شهداء قاین در سفر امروز اشاره کرد و گفت: با بهره برداری این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی، تعداد تخت های فعال بیمارستانی به بالای ۲۰۰ تخت خواهد رسید.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: توسعه بخش دیالیز و افزایش پزشکان متخصص از انتظارات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان بود که مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه ساختمان بیمارستان حاجی آباد زیرکوه متعلق به تامین اجتماعی و استیجاری دانشگاه علوم پزشکی است گفت: به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمک می کنیم تا فضای فیزیکی را اصلاح  تا خدمات بهتری به مردم ارایه شود و در عین حال برای اسکان و ماندگاری پزشکان در این شهرستان نیز فضایی فراهم خواهد شد.
وی به نبود بخش های دیالیز و مشکلات آن در شهرستان های نهبندان، سربیشه و درمیان اشاره کرد و اعلام کرد: تعدادی دستگاه دیالیز در حال خرید است و طی چند ماه آینده به استان ارسال تا در شهرستان ها راه اندازی شود.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از بهسازی و توسعه اورژانس پیش بیمارستان نهبندان خبر داد و گفت: : در فاز نخست اعتبارات لازم در اختیار استان قرار گرفت و کمک های بعدی هم انجام خواهیم داد تا در این شهرستان اورژانس استاندارد راه اندازی شود و همچنین سی تی اسکن نیز خریداری و نصب شود.
دکتر جان بابایی در ادامه اشاره ای به بیمارستان امام رضا(ع) داشت و گفت: به دلیل فرسوده بودن فضای فیزیکی این بیمارستان برای بیمارستان جایگزین باید چاره اندیشی شود که مطالعاتی در این زمینه توسط دانشگاه انجام شده است.
وی در ادامه اشاره به بهسازی صورت گرفته اورژانس در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند و راه اندازی بیمارستان ایرانمهر با مشارکت خیرین داشت و گفت: این بیمارستان به دستگاه دوم رادیوتراپی نیاز دارد که در لیست خرید وزارت بهداشت قرار دارد.
وی همچنین در خصوص مطالبات پزشکان و پرسنل دانشگاه ها بیان داشت:تاخیر در پرداخت مطالبات توسط شرکت های بیمه سبب شده کارانه و اضافه کار نیروها و کادر درمانی نیز با تاخیر پرداخت شود.
معاون درمان وزارت با اعلام اینکه پرداخت های سازمان بیمه سلامت امسال مقداری منظم تر شده و پایان هر ماه ۶۰ درصد مطالبات پرداخت می شود گفت: پرداختی بیمه تامین اجتماعی مقداری عقب است که اگر مانند بیمه سلامت نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند شرمندگی ما به همکاران کمتر می شود.
دکتر جان بابایی در پایان اظهار داشت:  بیمارستان ها و مراکز درمانی این وزارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از شرکت ها و موسسه های بیمه طلبکارند.