عمومی | دانشگاه نهاوند

افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه نهاوند

ساختمان مرکزی دانشگاه نهاوند با حضور وزیر علوم، استاندار، نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

در این آیین که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، دکتر مرادی مخلص رئیس دانشگاه گفت: دانشگاه نهاوند تنها دانشگاه تک جنسیتی غرب کشور است که  بحمداله در سال‌های گذشته رشد و جهش ویژه ای در مسائل علمی، پژوهشی و نیروی انسانی داشته است. از جمله اعضای هیات علمی دانشگاه نهاوند که از ۹ نفربه ۱۶ نفرافزایش پیداکرده است و این تعداد در مهر ۹۸ به ۲۴نفر خواهد رسید. همچنین رشته‌های دانشگاه نهاوند درحال حاضر پنج رشته که در مهرماه ۹۸ به ۱۰ رشته افزایش خواهد یافت.

وی افزود: امکانات ساختمان جدید دانشگاه شامل زمین چمن، سلف سرویس، سالن همایش و خوابگاه ۲۵۰ نفره است که چندی پیش با حضور مشاور محترم وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان کلنگ زنی شد.

دردو سال گذشته نیز نسبت به قبل ۷۲ درصدافزایش ثبت مقالات ISI داشته ایم، که درگذشته بی سابقه بوده است. علیرغم اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های استان درسه سال گذشته دارای رشد منفی بوده است، خوشبختانه دانشگاه نهاوند در بحث پذیرش دانشجو با توجه به اقدامات انجام شده در بحث کیفیت آموزشی دارای رشد مثبت ۱۸ درصد بوده است.

دکتر غلامی، وزیر محترم علوم تحقیقات وفناوری در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه نهاوند بابیان اینکه ایران اسلامی رتبه ۱۶ تولید علم در دنیا را دارد خاطرنشان کرد: درچهل سال اخیرایران اسلامی در همه حوزه‌ها پیشرفت های زیادی داشته است که به برکت نظام اسلامی و چهرهای علمی، درحوزه علمی وفناوری پیشرفت‌ها بسیار چشمگیر بوده است.

ایشان با اشاره به اینکه اقتدارامروزایران اسلامی ازمهمترین دستاوردهای انقلاب است گفت: برنامه دولت درحوزه دانشگاه‌ها، تبدیل دانش به ثروت و فناوری است و باید تولیدات علمی و پژوهشی در اختیار جامعه و نیازهای کشور قرار گیرد.

دکترغلامی افزود : درکشور ۴۳ پارک علم وفناوری فعال هستند که برای ۴۲ هزار نفر شغل پایدار ایجاد کرده اند.

او همچنین از فعالیت  ۱۹۲ مرکز رشد در دانشگاه‌های کشور در حوزه های کشاورزی، فنی و علوم انسانی خبر داد.

دکتر بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار و زیربنای ۴ هزار و ۸۶۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث و برای ساخت  آن بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است. او با بیان اینکه پیش از این دانشجویان در ساختمان استیجاری تحصیل می کردند، افزود: درحال حاضر ۵ رشته با ۵۰۰ دانشجوی خانم در این دانشگاه مشغول تحصیل هستندکه تا پاییز سال آینده قراراست این آمار به ۱۰ رشته و ۲ هزاردانشجوافزایش یابد.

آقای مهندس شاهرخی استاندار همدان نیز در مراسم افتتاحیه ساختمان دانشگاه نهاوند گفت: مقاومت،آزادگی و شجاعت مردم شهرستان نهاوند بالاخص گروه انقلابی ابوذر، درتاریخ به نیکی ثبت شده است.

وی افزود: توسعه شهرستان نهاوند مورد توجه دولت تدبیر و امید است و فقط درسه ماه اخیر، سه وزیر و یک معاون رئیس جمهور به این شهرستان سفرکرده اند.

استاندار همدان ادامه داد: کارهای بزرگی در نهاوند انجام شد و یا در حال انجام است که نمونه های عینی آن توسعه آموزش عالی و گردشگری شهرستان و یا آغاز عملیات اجرایی سد گرین و یا چهار خطه کردن محور نهاوند، فیروزان وکنگاوراست که از خواسته های چندین ساله مردم شهرستان بوده است.

آقای شاهرخی گفت: مردم استان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن با حضور باشکوه خود حماسه دیگری را رقم خواهند زد.

همچنین در این آیین از نمایشگاه  فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه نهاوند بازدید بعمل آمد.