عمومی | بنیاد ملی نخبگان

بازدید از شرکت‌ها و صنایع پیشروی خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های بازدید از شرکت‌های صنعتی و تحقیقاتی و همچنین فرهنگی با هدف آگاهی‌بخشی به مستعدان‌برتر درباره دستاوردهای متخصصان داخلی و تحقق راهبرد ۵-۱-۳ سند راهبردی کشور در امور نخبگان، بازدید سه‌روزه اجتماعات نخبگانی استان کهگیلویه‌وبویراحمد از شرکت‌ها و صنایع استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، بازدیدکنندگان از شرکت کشت‌و‌صنعت دعبل خزایی بازدید کردند. در این بخش، مراحل کشت، داشت، برداشت، تولید شکر خام و تولید شکر سفید تشریح شد و نشست‌ هم‌اندیشی با مسئولان این شرکت برگزار شد.

مستعدان‌برتر در بخش دیگری از این برنامه از کارخانه‌های الکل‌سازی رازی و خمیرمایه ناب‌مایه دیدن کردند. مسئول واحد تولید برای بازدیدکنندگان مراحل تولید خمیرمایه نان و الکل از ملاس نیشکر را توضیح و به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد. پس از آن گروه از اردوگاه شهید مسعودیان اهواز بازدید و در برنامه‌های متنوع آن شرکت کردند.

در روز بعد این برنامه، گروه از موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر خوزستان واقع در مجاورت شرکت کشت و صنعت دعبل خزایی بازدید کردند. رئیس این مرکز توضیحات مشروحی راجع به فعالیت‌های موسسه برای شرکت‌کنندگان ارائه کرد.

بازدید از موزه جنگ خرمشهر بخش پایانی این برنامه بود که با هدف تعمیق باورهای دینی و حس وطن‌دوستی برگزار شد.

لازم به ذکر است، تسهیل دسترسی اجتماع نخبگانی به زیرساخت‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشور ؛ آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، زیارتی و دفاع مقدس به منظور ارتقای خودآگاهی ملّی و حس دلبستگی به میهن از دیگر اهداف این برنامه سه‌روزه بود.