عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد

دوره آموزشی تنش های محیطی و لزوم آکاهی باغداران جهت کاهش اثرات منفی تنش ها باهمکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد و معاونت ترویج

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد:


همزمان با دهه مبارک فجر در مورخ دوشنبه۹۷/۱۱/۱۵ و با عنایت به تنش های محیطی در بیشتر مناطق کشاورزی استان و لزوم آکاهی باغداران جهت کاهش اثرات منفی تنش های سرما، خشکی، گرما بر محصولات عمده باغی شامل درختان بادام، زرد آلو ، هلو، سیب، انار، پسته دوره آموزشی با حضور ۸۰ نفر از باغداران  برگزار گردید.


در این دوره ی آموزشی که با استقبال خوب کشاورزان منطقه بنادکوک وحومه از توابع شهرستان تفت استان یزد برگزار شد، معاون ترویج شهرستان به همراه مسئول خدمات جهاد کشاورزی  وکارشناسان شهرستان حضور داشتند.


دکتر محمد رضا وظیفه شناس محقق معین و معاون پژوهش وفن آوری مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد راهکار های مدیریتی در خصوص کاهش اثرات سرما ، کم آبی و گرما به باغداران ارایه نمودند و به پرسشهای حاضرین در این خصوص پاسخ دادند . همچنین در بعد از ظهر نیز محقق معین ضمن حضور در سایت الگویی انار واقع در منطقه ی خلیل آباد شهرستان تفت، نسبت به آموزش عملی هرس انار به باغداران و کارشناسان اقدام نمودند .





روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد