عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

برگزاری اختتامیه نمایشگاه خود مراقبتی با سبک زندگی سالم در کانون سلامت محله چمران

در راستای اجتماعی سازی سلامت و به منظور تحقق هدف کار برای مردم، با مردم و توسط مردم نمایشگاه خود مراقبتی با سبک زندگی سالم با محوریت سلامت روان، تغذیه سالم، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از دخانیات در کانون سلامت محله چمران برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر الهام بهره مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این مراسم گفت: در سلامت ما بدنبال این هستیم که مردم خود توانایی شناسایی نیازهای سلامت و پیدا نمودن راهکار جهت حل این مشکلات را پیدا نمایند و امروز در محله چمران ما شاهدتحقق این آرمان می باشیم.

وی افزود: در این محله پس از انجام نیاز سنجی سلامت و احصاء نیازهای سلامت توسط مردم این کمپین با هدف ارتقاء سطح سلامت محله با همراهی و همکاری ساکنین محله اجرا گردید و مردم و مسئولین در کنار هم برای دستیابی به یک هدف تلاش کردند.

وی عنوان کرد: افراد محله با همکاری در اجرای برنامه های این پویش، مستقیما مسائل مرتبط با سلامت را آموخته و سفیران سلامت توانمند در مراقبت از خود شدند.

الهه گرامی پور رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: برنامه های جانبی  این نمایشگاه شامل کارگاهها و جلسات آموزشی متعدد، اجرای مسابقات نقاشی و مقاله نویسی جهت دانش آموزان، اجرای مسابقات علمی و اجرای جشنواره غذا بوده است ، این برنامه ها منجر به نهادینه سازی مفاهیم سلامت و ارتقاء سواد سلامت جامعه می گردد.

قابل ذکر است، در مراسم اختتامیه این نمایشگاه به ۱۰ نفر از سفیران سلامت محله، ۱۸ نفر از برندگان مسابقات علمی،  نقاشی و مقاله نویسی و ۱۴ نفر از برندگان جشنواره غذایی هدایایی  به رسم یادبود اهدا شد.