عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۱۰۲ مصدوم حاصل سوانح رانندگی ۴۸ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۵ فقره تصادف طی ۴۸ ساعت گذشته در جاده های استان، ۱۰۲ مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان، جلال پوران فرد اظهار داشت: با دریافت گزارش این تصادفات، آمبولانس‌های اورژانس به محل‌های حادثه اعزام شدند و خدمات اورژانسی لازم را ارائه کردند.

وی افزود: ۸۰مصدوم این تصادفات به بیمارستان منتقل و ۲۲ مصدوم توسط پرسنل اورژانس در محل حادثه سرپایی مداوا شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به انجام۱۴۴ ماموریت حوادث مختلف این استان طی ۲۴ ساعته گذشته اشاره و از تلاش پرسنل خدوم این مرکز که در شرایط بد جوی و نزول باران و برف حادثه دیدگان را امدادرسانی کردند قدردانی نمود.

پوران فرد همچنین از وقوع یک فقره آتش سوزی همزمان در نیمه شب گذشته در یک ساختمان چند طبقه در شهر یاسوج خبر داد و ابراز داشت: در این حادثه ۹ نفر دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند.

وی اظهار داشت: یکی از حادثه دیدگان این آتش سوزی به بیمارستان منتقل و مابقی در محل حادثه درمان شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در پایان خاطر نشان کرد: حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

به گزارش وب دا؛ استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی و هنچنین بیش از ۴۰ گردنه خطرناک و حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.۵