عمومی | پژوهشگاه علوم ورزشی

کتاب «مقدمه‌ای بر آزمون فعالیت ورزشی قلبی- ریوی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، کتاب «مقدمه‌ای بر آزمون فعالیت ورزشی قلبی- ریوی» تالیف آندرولاکس، راب گلینی، توماس روبرتسون و ترجمه دکتر محمد شریعت زاده جنیدی، دکتر صادق امانی شلمزاری با ویراستاری علمی دکتر عباسعلی گائینی از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم ورزشی منتشر شد .
این کتاب در هفت فصل تحت عناوین: "مقدمه‌ای بر مبانی"، واژه‌نامه اصطلاحات "،"پاسخ‌های قلبی و تنفسی به فعالیت ورزشی در افراد سالم و بیمار "،" نحوه انجام یک آزمون فعالیت ورزشی قلبی ریوی "،" تفسیر نتایج آزمون‌های فعالیت ورزشی قلبی ریوی "،" نمونه مواردی که الگوهای اصلی محدود شدن فعالیت ورزشی را نشان می‌دهند " می‌باشد.
در مقدمه مترجمان این کتاب می‌خوانیم، در چند دهه اخیر زندگی صنعتی و ماشینی و کم‌تحرکی ناشی از آن رشد روزافزون بیماری‌های مختلف را برای نسل امروز به همراه آورده است. دراین‌بین بیماری‌های قلبی – عروقی خانواده‌ها و افراد زیادی را درگیر خودکرده و سالانه تعداد مرگ‌ومیرهای زودهنگام ناشی از این بیماری رو به افزایش است. لذا آگاهی از عملکرد دستگاه قلبی- ریوی به‌ویژه در مقابله با شرایط پرفشار همچون فعالیت ورزشی به‌منظور پیشگیری و در نظر گرفتن تمهیدات لازم و تجویز فعالیت‌های ورزشی مناسب لازم می باشد.
علاوه بر آن، آخرین توصیه‌ها برای افرادی که تمایل به شرکت در فعالیت‌های ورزشی منظم دارند، انجام آزمون‌های غربال‌گری است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ارزیابی عملکرد دستگاه قلبی – ریوی می‌باشد. کتاب «مقدمه‌ای بر آزمون فعالیت ورزشی قلبی- ریوی» در پاسخ به این نیاز و به‌منظور معرفی آموزش نحوه اجرا و تفسیر نتایج آزمون‌های فعالیت ورزشی قلبی ریوی ترجمه و هم‌اکنون در اختیار مخاطبان قرارگرفته است. توضیح گام‌به‌گام مطالب، مثال‌های عینی و کاربردی، بخش بسیار غنی و کاربردی تفسیر نتایج و درنهایت خودارزیابی‌ها گنجانده‌شده در فصول مختلف از نکات متمایز این کتاب می‌باشد. محتوی مطالب کتاب به‌گونه‌ای است که هم توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی و هم برای دانشجویان پزشکی قابل‌استفاده است.

کتاب « مقدمه‌ای بر آزمون فعالیت ورزشی قلبی- ریوی» در ۱۵۲ صفحه و به قیمت: ۲۵۰،۰۰۰ ریال به‌تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه علوم ورزشی منتشرشده است .
علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۷۴۷۸۸۴-۸۸۷۴۷۶۳۲ داخلی ۲۱۴ تماس حاصل نمایند.