عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: افراد از اصرار به پزشک برای تجویز دارو بپرهیزند

دکتر مرادعلی فولادوند در همایش اقتصاد مقاومتی با محوریت مصرف منطقی دارو افزود: برای داشتن انقلاب اسلامی ایران به خود می‌بالیم زیرا نه تنها تحول در این مرز و بوم بلکه تحولی جهانی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: در دو دهه اخیر به دلیل در دسترس بودن راحت داروها، افراد علاقه زیادی به استفاده از آن‌ها پیدا کرده و بدون تجویز پزشک در منزل نگه داشته و مصرف می‌کنند.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: وضعیت مصرف دارو در ایران وضعیت نابه هنجاری بوده و از نظر میانگین بین المللی در وضعیت خوبی قرار نداریم از این رو نیاز است اقتصاد مقاومتی دلیل مصرفه بی‌رویه دارو را بررسی کند.
دکتر فولادومند خاطر نشان کرد: آموزش به افراد برای مصرف منطقی دارو بسیار مهم بوده و باید در دستور کار مسئولین آموزش قرار گیرد زیرا کار در این حوزه بسیار مهم بوده و ورود درست به این حوزه موجب کاهش هزینه‌ها هم برای خانواده‌ها و هم برای حوزه سلامت خواهد شد.
وی عنوان داشت: سلامت نیاز ضروری همه مردم بوده و در زندگی روزانه آنان جاری است از این رو باید مستمر به آن پرداخته شود.
دکتر فولادوند یادآور شد: در حوزه درمان می‌توان با تدبیر و درایت مانع از صرف هزینه‌های اضافه شده و امکانات را با بهترین کیفیت و به میزان لازم به مردم ارائه داد.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم حوزه سلامت حوزه دارو است افزود: دارو هم در طب جدید و هم در طب سنتی در کنار تغذیه مطرح شده و به اندازه غذا باید در دسترس افراد باشد از این رو تامین آن بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: امید است تمامی افراد در چارچوب‌های علمی و متناسب با استانداردها به پزشک مراجعه کرده و داروها را منطقی مصرف کنند.
همایش اقتصاد مقاومتی با محوریت مصرف منطقی داروها با حضور رییس بسیج جامعه پزشکی استان، معاون غذا و داروی دانشگاه، روسای شبکه ها و بیمارستان‌ها و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام / م.ف۱۰۲۴