پزشکی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

۲۱ بهمن؛ افتتاح بیمارستان فرهیختگان با حضور دکتر ولایتی، وزیر بهداشت و دکتر طهرانچی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از آنا، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت افتتاح بیمارستان فرهیختگان در ساختمان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان فرهیختگان که مدت‌هاست خانواده دانشگاه آزاد اسلامی منتظر افتتاح آن هستند، روز یکشنبه با تمام امکانات افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یک مجموعه بیمارستانی باید استانداردهای وزارت بهداشت را رعایت کند که مسیر بسیار سختی است. بیمارستان فرهیختگان این مسیر را طی کرد و اکنون آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: پروانه بهره‌برداری از بیمارستان صادر شده و می‌توان از بخش‌های مختلف این مجموعه استفاده کرد.

دکتر نفر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی محصول انقلاب است و بخش پزشکی این دانشگاه نیز بسیار قوی است و جای خرسندی است که این بیمارستان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: رشته پزشکی بسیار پرهزینه است و در بسیاری از کشورها، سیستم دولتی عهده‌دار آموزش پزشکی است و سازمان‌های خصوصی از عهده هزینه‌های آن برنمی‌آید. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سازمان‌های غیردولتی آموزش پزشکی است که جایگاه بالایی دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود ۴۰ درصد آموزش پرستاری کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. در سیستم پزشکی، عرصه درمانی و همچنین برای افزایش کیفیت داشتن بیمارستان بسیار مفید است اگر بیمارستان نباشد بسیاری از کیفیت‌های آموزش را از دست خواهیم داد.

دکتر نفر تصریح کرد: رشته‌ای که فقط لیسانس تربیت کند کیفیت آن ارتقا نخواهد یافت چراکه تحقیق و پژوهش تازه در دوره کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می‌شود. برای ارتقای کیفیت باید دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی را افزایش دهیم تا زمانی که بیمارستان با کیفیت نداشته باشیم ارتقای کیفیت محقق نمی‌شود.

وی افزود: بیمارستان فرهیختگان در منطقه‌ای واقع شده که بیمارستان دولتی ندارد و می‌توان با کمک این بیمارستان به مردم خدمات درمانی و سلامت ارائه داد.

دکتر نفر با اشاره به تصویب ساخت بیمارستان در دهه ۷۰ اظهار کرد: ساخت‌وساز این بیمارستان در طی سالیان گذشته زمان‌بر شده و ادامه تجهیزات در وضعیت فعلی بسیار سخت بود که با حمایت‌های دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی این مهم در ایام پیروزی انقلاب اسلامی میسر شد.

وی در رابطه با بخش‌های مختلف بیمارستان خاطرنشان کرد: بیمارستان فرهیختگان به‌عنوان یک بیمارستان عمومی با بهره‌مندی از بخش دیالیز پیشرفته که از مهم‌ترین بخش‌های بیمارستان است، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی، اتاق عمل، NICU، ICU، بخش‌های اونوکولوژی و اورژانس بسیار مطلوب قسمتی از امکانات و سرویس‌های بیمارستان تلقی می‌شود. بیمارستان فرهیختگان مجهز به پد هوایی بوده که برای خدمات‌دهی به اورژانس کشور در غرب تهران نیز آمادگی دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اخذ مجوز بهره‌برداری از ۲۰۰ تختخواب بیمارستان فرهیختگان افزود: مجوز فعالیت ۲۰۰ تختخواب برای بیمارستان فرهیختگان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده است. بخش‌های آنژیوگرافی و جراحی قلب نیز تا ۶ ماه آینده در کنار سایر بخش‌ها فعال خواهد شد.

نفر ادامه داد: در تمام بخش‌های بیمارستان فرهیختگان کلاس‌های درس، کتابخانه، فضای کتابخانه‌های مجازی برای دانشجویان و استادان برای افزایش کیفیت آموزشی تعبیه شده است. بیمارستان فرهیختگان موقعیت بی‌نظیری برای دانشجویان جهت کسب علوم بالینی در دانشگاه آزاد به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به اتمام فعالیت‌های عمرانی بیمارستان فرهیختگان بیان کرد: با توجه به شروع فعالیت‌های احداث این بیمارستان در مرور زمان زیرساخت‌های عمرانی و تاسیسات آن از استانداردهای معین خارج شده بود که هزینه‌های بسیاری برای استانداردسازی و به‌روزرسانی بیمارستان فرهیختگان انجام شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با جذب نیروهای درمانی و غیردرمانی بیمارستان فرهیختگان تصریح کرد: تا حد ممکن از دانش‌آموختگان و بدنه دانشگاه آزاد اسلامی برای به‌کارگیری در این بیمارستان اقدام خواهد شد، اما هیچ منعی برای جذب نیروهای خارج از دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

دکتر نفر ادامه داد: درحال‌حاضر برای توسعه واحدهای پزشکی، درمانی و آموزشی در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است. توسعه بیمارستان بوعلی و افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل نیز در قالب این طرح انجام شد. بیمارستان کازرون و ایجاد برنامه‌هایی برای رفع معضلات داروسازی در اولویت برنامه‌های معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به استفاده بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از محصولات ارائه شده در اولین فن‌بازار تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورت تجاری‌سازی، تولید و اخذ مجوزات لازم محصولات ارائه شده در این فن‌بازار، معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای خرید و استفاده از محصولات دانش‌بنیان واحدهای فن‌آور استقبال می‌کند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دررابطه با مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: فقط یک نفر از سانحه‌دیدگان هنوز بستری است چراکه بیماران تحت درمان تروما باید تا انتهای طول درمان در بیمارستان تحت نظر پزشکان باشند، این بیمار نیز تا رسیدن به شرایط بهبودی تحت نظر پزشک خواهد بود. خوشبختانه در بین بیماران مرخص شده، نقص عضو وجود نداشته است.