عمومی | دانشگاه تهران

همایش یک روزه خوانش اجتماعی انقلاب اسلامی در چهل سالگی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی ، همایش یک روزه خوانش اجتماعی انقلاب اسلامی در چهل سالگی، با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدمهدی کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و رئیس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران، دکتر سیدمهدی اعتمادی‌فر٬ رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و جمعی از دانشجویان و اساتید، سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ در دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: «انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و یک انقلاب دینی و معرفتی بوده است و هر انقلابی که متکی به دین باشد، تا زمانی که اعتقادات مردم باقی باشد یقیناً این حرکت و انقلاب استمرار پیدا می‌کند و ما می‌بینیم پس از چهل سال علی‌رغم همه مشکلات و موانع، مردم واقعاً دارند برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده می‌شوند و به خواست خدا نشان خواهند داد که به چه کیفیتی اعلام حضور و پایداری در برابر همه مشکلات انقلاب اسلامی خواهند داشت. مردم این نظام دینی را به خاطر موضوع دینی و اعتقادشان دوست دارند».
پس از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر کرمی، دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سخنانی گفت: «قطعا رشد و بالندگی هر مجموعه‌ای در هر سطحی که در نظر بگیریم از خرد ترین سطح تا سطوح بالاتر، بالندگی آن در گرو توجهی است که به نقد خویشتن دارد، به کاوش درباره خویشتن دارد و رخدادهای بزرگ تاریخی هم از این قاعده مستثنی نیستند. واقعیت‌های اجتماعی چون انقلاب‌ها بسان هر واقعیت دیگری همواره پویایی و افت و خیز دارند و بی تردید به میزانی که صاحبان این رخدادها بتوانند این افت و خیزها را به درستی رصد و تحلیل کنند می‌توانند به پایداری، بالندگی، تاثیرگذاری و استمرار آن کمک بیشتری کنند».
در ادامه این همایش، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی و رئیس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران، ضمن گرامیداشت این ایام، گفت: «با هر موضع‌گیری سیاسی‌ای، در جامعه نباید تعارض و تقابل مسئولان نظام با یکدیگر دیده شود زیرا برای نسل جوان خیلی سخت می‌شود برای آن پاسخی پیدا کرد. من فکر می‌کنم در آغاز دهه پنجم انقلاب، در حوزه دانشگاه باید توجه بیشتری به دانشگاه‌ها شود، اعتماد بیشتری باید به دانشگاه‌ها شود، اعتماد بیشتری باید به اعضای هیات علمی و دانشجویان کرد که بیشتر آن‌ها انسان‌های متدین و دوستدار نظام و انقلاب هستند. ما در همین یکی دو ساله به وضوح دیدیم که دانشگاه مدافع انقلاب و نظام است».
در پایان افتتاحیه همایش یک روزه خوانش اجتماعی انقلاب اسلامی در چهل سالگی، دکتر سیدمهدی اعتمادی‌فر رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، طی سخنانی از همه مسئولانی که در برگزاری این همایش همکاری داشتند تشکر کرد و به سخنرانی پرداخت.
در ادامه این همایش، پنل‌هایی با عناوین نظریه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی، روایت جامعه شناسانه نسل انقلاب از انقلاب و دانشگاه، خوانش اجتماعی جامعه پسا انقلابی، برنامه‌ریزی اجتماعی اقتصادی پس از انقلاب اسلامی و شهر و انقلاب برگزار شد.

برای مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.