عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری مراسم یادبود شهیده عزت الملوک کاووسی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، به مناسبت گرامیداشت یاد خاطره شهیده عزت الملوک کاووسی که در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل شد،  مراسم یادبودی  روز ۱۷ بهمن ماه ۹۷ بعد از نماز ظهر و عصر با حضور دکتر رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی، معصومی معاون پشتیبانی و جمعی از پزشکان،کارکنان و بسیجیان بر سر مزار ایشان مقابل مرکز تصویر برداری مجتمع با قرائت قرآن، فاتحه و مداحی با آرمانهای والای شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.
در ادامه  دکتر قناعتی رئیس بخش تصویر برداری، دکتر میر شریفی رئیس بخش جراحی ۵ ودکتر امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی به بیان خاطراتی از شهید کاووسی پرداخت.
و همچنین به مناسبت گرامیداشت یاد خاطره شهیده عزت الملوک کاووسی تالار تصویربرداری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به نام این شهیده بزرگوار نام گذاری شد.
شهیده عزت الملوک کاووسی در هیاهوی انقلاب برای نجات  جان مجروحان و هنگامی که یکی از آنان را داخل آمبولانس می گذاشت، در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت نائل شد و آرامگاهش در صحن  مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در مقابل مرکز تصویربرداری می باشد.
ایشان در سال ۱۳۳۷ در شهرمشهد متولد شد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی همراه خانواده به تهران عزیمت کرد و در سال ۱۳۵۶ در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد. عشق به محرومان و کمک به بینوایان او را به دور افتاده ترین محله های شهر می کشاند. با کمک هزینه دانشکده و پولی که از خانواده می گرفت، امکاناتی را برای محرومان فراهم می کرد. وی به زبان انگلیسی و عربی تسلط کامل داشت و کتاب های ابوعلی سینا را به زبان اصلی (عربی) مطالعه می کرد.