عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه فنی و حرفه ای و اتحادیه صنعت مخابرات

تفاهمنامه همکاری با هدف شکوفایی علم و فناوری کشور در حوزه آموزش صنعت مخابرات و وصول به قابلیت های تراز جهانی در این حوزه میان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای و رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران منعقد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در حال مذاکره با صنایع مختلف است که برخی اتحادیه های بزرگی چون اتاق بازرگانی هستند و تعدادی نیز مانند طرف تفاهمنامه امروز یک اتحادیه فعال در سطح فناوری روز دانیاست و با توجه به اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه مخابرات زیاد است می توان از شرکت های زیرنظر اتحادیه  صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران برای ایجاد بازار کار برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه استفاده کرد.

رضا زنگنه افزود: هدف از امضای این تفاهمنامه برگزاری دوره های آموزشی دوجانبه است و می توانیم با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه به تربیت نیروی انسانی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران بپردازیم. همچنین این ظرفیت وجود دارد که دوره های دانش افزایی را با کمک شرکت های تابع صنعت مخابرات که اغلب آن دانش بنیان هستند برگزار کنیم و به طراحی پروژه های مشترک با آنها بپردازیم.

همچنین داوود ادیب، رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات در سخنانی عنوان کرد: هدف از امضای این تفاهمنامه ایجاد پل ارتباطی میان فعالان اقتصادی و دانشگاه به عنوان بازوی فنی، پژوهشی و علمی است.

ادیب ادامه داد: در شرایط خطیر اقتصادی امروز که متخصصان و دانشجویان کشور را ترک می کنند با اتصال آنها به زنجیره فعالان اقتصادی می توان فرصت درآمدزایی و توان اقتصادی را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه اغلب صاحبان صنایع کشور از وجود نیروهای متخصص آگاه نیستند و این امر به گمنام ماندن نیروهای کارآمد و اتلاف سرمایه های انسانی منجر شده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی افزود: این اتحادیه می تواند به شناسایی و جهت دهی نیروهای متخصص برای استفاده موثر از آنها در شرکت های مرتبط کمک کند.