عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سومین کنفرانس ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی برگزار می شود

سومین کنفرانس ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اسفند ماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش وب دا، این کنفرانس هشتم و نهم اسفند در محورهای کارآفرینی، آینده پژوهی، تحول و نوآوری در ارائه خدمات،تکنیک‌های نوین بهره‌وری منابع انسانی،مدیریت منابع فیزیکی، تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد،اصلاح فرآیندها و بهبود مستمر کیفیت خدمات، نقش نظام سلامت در اقتصاد مقاومتی،راهکارهای حل چالش‌های طرح تحول نظام سلامت،تخصیص منابع مالی در نظام سلامت، گردشگری سلامت،پزشک خانواده و نظام ارجاع(سطح بندی خدمات)،مدیریت دارو و مصرف بهینه، بیمه و تعرفه‌گذاری خدمات سلامت، مدیریت تجهیزات و لوازم مصرفی در بیمارستان و راهنمای بالینی و طبابت مبتنی بر شواهد برگزار می شود.

نوآوری و تحول سازمانی در بخش سلامت به دلیل ماهیت پیچیده ای که دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است. چرا که بایستی با منابع محدود، خدمات با کیفیت مطلوب را به افراد جامعه ارائه دهد. فرایند نوآوری و تحول در چنین سازمانی در راستای تخصیص بهینه منابع، رعایت عدالت در سلامت، کاهش هزینه ها، افزایش کارایی و اثربخشی خدمات سلامت و... امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

از طرفی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، معرف سیر کلی تحولات مطلوب ایران در عرصه‌ فکر، علم، معنویت و زندگی بسوی تمدن نوین اسلامی ایرانی در نیم‌قرن آینده است. این الگو با مشارکت گسترده متفکران و صاحب‌نظران ایرانی و بر اساس جهان‌بینی و اصول اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با توجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران، بر طبق روش‌های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و مطالعه آینده‌پژوهانه تحولات جهانی طراحی شده و شامل مبانی، آرمان‌ها، رسالت، افق و تدابیر است. به همین علت، تحول و نوآوری در سازمان ها نیز باید مبتنی بر این الگو باشد.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به اینجا مراجعه کنند.

{jcomments on}