عمومی | دانشگاه علوم اسلامی رضوی

برگزاری نخستین جلسه کارگروه اشتغال دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه و اعضای کارگروه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این جلسه رئیس دانشگاه با اعلام اهداف شکل گیری کارگروه اشتغال تاکید کرد دانشگاه تلاش دارد با هم افزایی با موسسات مرتبط و برگزاری کارگاههای مهارت افزایی، زمینه اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه را فراهم سازد.
بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری تاکید کرد در عین اینکه دانشگاه در خصوص تضمین شغلی دانشجویان تعهدی ندارد ولی می تواند زمینه لازم را برای اشتغال موقت و دائم دانشجویان و دانش آموختگان فراهم سازد.
دکتر وحدتی شبیری تاکید کرد سطح علمی دانشجویان دانشگاه سطح علمی مطلوبی است لذا اشتغال دانشجویان نباید مضر به سطح علمی نباشد و ادامه داد سیاست آستان قدس رضوی در دوره جدید این است که باید دانشجویان در ازای خدمات علمی و آموزشی که از این آستان مقدس می گیرند خدماتی نیز ارائه دهند و می بایست دانشگاه زمینه ارائه خدمت از سوی دانشجویان را برای فعالیتهای حرم مطهر وآستان قدس رضوی فراهم سازد.
وی با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه در معاونتهای مختلف آستان قدس رضوی ادامه داد می بایست با برگزاری کارگاههای مهارت افزایی، زمینه حضور دانشجویان دانشگاه را در بخشهای مختلف مرتبط با تحصیل دانشجویان فراهم آوریم.
در این جلسه نمایندگانی از دانشگاه امام رضا(ع)، دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغات اسلامی و اداره زائران غیر ایرانی حضور داشتند که هر کدام از نمایندگان بر تجربه مثبت حضور دانش آموختگان دانشگاه در حوزه خود تاکید داشتند.
یکی از نمایندگان حاضر بر هدایت مهارتی دانشجویان دانشگاه در فضاهای جدید کسب و کار مرتبط با معارف اسلامی از جمله فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دارا بودن بنیه علمی مناسب در زمینه معارف اسلامی می توانند مبدلهای خوبی در این زمینه باشند و اصل پرداختی نیز در موسسات مرتبط برای همین ارزش افزوده و مبدل پرداخت می شود.
وی تاکید کرد دانشجویان دانشگاه می توانند با گذراندن دوره های تولید چند رسانه ای و فرآوری مطلب متناسب با فضای مجازی، زمینه انتشار محتوای معارف اسلامی در فضای مجازی را فراهم سازند.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد کارگروهی برای ارتباط دانشگاه با معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر در راستای به کارگیری دانشجویان دانشگاه در بخشهای مختلف معاونت تشکیل شود.