عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

ارائه خدمات رایگان سلامت به مردم روستای پطرو شهرستان زاوه

همزمان باچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،تیمی متشکل از یک دندانپزشک و دانشجویان جهادگر سلامت  با حضوردر روستای پطرو از توابع شهرستان زاوه خدمات رایگان سلامت، آموزشی و فرهنگی به مردم نیازمند این منطقه ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی،سید احمد نظام قائم مقام رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی بیان کرد:این برنامه که با همکاری امور مشارکت های اجتماعی و دانشجویان جهادگرسلامت صورت گرفت،کلینیک سیار دندان پزشکی به منطقه اعزام و خدمات رایگان  شامل معاینه و جرم گیری با حضور پزشک و دو نفر از دانشجویان تکنسین دندان ارائه شد. همچنین غربالگری و پایش فشار و قند خون ، آموزش های سلامت  ازجمله تغذیه مناسب، امداد های اولیه، خدمات مشاوره ای و نحوه ی زندگی سالم و برنامه های فرهنگی انجام شد.در همین راستا " جمال کارگر" دبیر کانون اردوهای جهادی گفت: اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت زدایی و خدمت رسانی، بهترین مسیرخود سازی معنوی به شمار می روند که باعث دلگرمی محرومین و زنده نگه داشتن امید خدمت رسانی در دل مردمان مناطق محروم می گردد.

گفتنی است روستای پطرو با بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت  از دهستان های شهرستان زاوه است که در فاصله حدودا ۶۰ کیلومتری تربت حیدریه قرار دارد.