عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

درکارگاه آموزش پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در جوانان

کارشناس سلامت جوانان اداره سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت گفت:درحال حاضر تغییر سبک زندگی در جامعه باعث شده برخی جوانان در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی های لازم باشند که این امر آنان را در مواجهه با چالش ها و مشکلات زندگی روزمره آسیب پذیر کرده است.

به گزارش روابط عمومی،مریم صمصامی افزود: براساس پژوهش های انجام شده، بین خودکارآمدی ضعیف و مصرف سیگار، الکل و سوء مصرف مواد،رفتارهای مخاطره آمیز و ضعف درعملکرد شناختی درجوانان رابطه معنا دارآماری وجود داردو علاوه بر این، ارتقاء مهارت ها و توانایی های روانی، اجتماعی در بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

وی اظهار کرد: در این رابطه ۵ دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در جوانان با محوریت کنترل خشم و پیشگیری از خشونت، پیشگیری از رفتار های جنسی پر خطر و سوء مصرف مواد و الکل، با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت شامل پزشکان، کارشناسان بهداشتی و سلامت روان، مراقبین سلامت و ماماهای  شهرستان های تربت حیدریه و زاوه  و مه ولات برگزار شده است.

همچنین ۴ دوره کارگاه آموزشی یک روزه جهت بهورزان و تکنیسین های شهرستان زاوه و مه ولات توسط شبکه ها تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد.