عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

کالج بین‌الملل دانشگاه، آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی را برگزار می‌کند

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دکتر کوروش جعفریان، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه با اعلام این خبر گفت: کرسی زبان فارسی کالج بین‌الملل دانشگاه یکی از برترین کرسی‌های آموزش این زبان در سطح کشور است.
وی افزود: تاکنون در پایان دوره‌های آموزشی زبان فارسی، آزمون بسندگی برای فارسی آموزان این مجموعه برگزار نشده است.
دکتر جعفریان با اشاره به اینکه در تعامل با سازمان سنجش آموزش کشور امکان برگزاری سامفا برای دانشجویان بین‌الملل فراهم شد، اظهار داشت: آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی مانند آزمون‌های بین‌المللی سایر زبان‌ها چون تافل و OET (انگلیسی)، دلف (فرانسه) و ZD (آلمانی) است که مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، سازمان سنجش آموزش کشور، اداره کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری استادان برجسته دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور آن را طراحی و اجرا کرده‌اند.
رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه سامفا تنها آزمون رسمی زبان فارسی مورد تایید دانشگاه‌ها و شرکت‌های ایرانی و غیرایرانی است، گفت: مهارت‌های خواندن، نوشتن، گفتاری و شنیداری زبان آموزان غیرایرانی در این آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی دارای دیسیپلین‌های مختلفی است و خوشبختانه برای حوزه پزشکی نیز استانداردهای تعریف شده دارد.
دکتر جعفریان همچنین از تلاش‌های کالج بین‌الملل دانشگاه برای افزایش کیفیت آموزش دوره‌های زبان فارسی خبر داد و بیان داشت: برگزاری جلساتی رسمی برای کدگذاری و استانداردسازی سیستماتیک سطح‌بندی، برگزاری دوره‌ها و آزمون‌ها در دستور کار قرار دارد.
رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه افزود: با تکیه بر اینکه در آزمون سامفا آموزش‌دهندگان متفاوت از آزمونگران هستند، رویکرد مذکور ضمن تاثیر در کیفیت آموزش، موفقیت بیشتر فارسی آموزان را به همراه خواهد داشت.
وی در پایان یادآور شد: دانشجویان خارجی، سفیران فرهنگی ایران هستند و پس از بازگشت به کشورشان می‌توانند مبلغان خوبی برای فرهنگ ایرانی و زبان فارسی باشند، بنابراین آموزش مهارت‌های زبان فارسی باید جدی گرفته شود.

خبرنگار: مهناز وحیدی