عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدار جمعی از دانشجویان دانشکده بهداشت با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷، گروه های ارزیابی سلامت جامعه متشکل از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اپیدمیولوژی که در ایستگاه ‏آموزش و تحقیقات بهداشتی بندرعباس مستقر هستند برای دیدار با نماینده ولی فقیه در ‏استان هرمزگان آیت الله نعیم آبادی راهی دفتر ایشان شدند.
نشست با خوشامدگویی آیت اله نعیم آبادی آغاز شد. پس ‏از آن دکترکورش هلاکوئی نائینی استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران که بعنوان مدرس ‏گروه های ارزیابی سلامت جامعه دانشجویان را همراهی می کرد، در خصوص نقش فرآیند ارزیابی سلامت در شناسائی و ‏تشخیص مشکلات دارای اولویت در جامعه و تدوین برنامه عملیاتی (نسخه حل مشکل) توضیحاتی ارائه کرده و با یادآوری ‏الگوی طبابت بالینی مبتنی بر پیچیدن نسخه عمدتاً توسط شخص بیمار، حلقه مفقوده نظام ارائه خدمات بهداشتی در کشور را ‏عدم وجود یک نهاد اجرائی برای پیچیدن نسخه های تدوین شده جهت حل مشکلات جامعه دانست. ‏
در ادامه دکتر هلاکویی با ذکر فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران (ره) در خصوص ‏وظایف دانشجویان در حل مشکلات جامعه، اهم این وظایف را توانائی شناختن محیط، روحیه صبوری، عدالت خواهی، توانمندی علم پژوهی و کاوش و خودسازی خاطرنشان کرد.
پس از آن آیت الله نعیم آبادی بیانات خویش را با تسلیت ‏ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و همچنین تبریک دهه فجر آغاز کرد.
وی با یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی در امر ‏پیشرفت سلامت و بهداشت در جامعه،  مهمترین مشکل پیش رو در حل بسیاری از مسائل را 'نبودن روحیه کار کردن ‏بصورت جمعی '؛ عنوان کرد.
همچنین با ذکر روایات و آیات متعدد و با تاکید بر جمعی بودن ماهیت دین مبین اسلام، آیت الله ‏نعیم آبادی رمز پیشرفت هرجامعه ای را خروج از تصمیم گیری های تک بعدی دانسته و به ضرورت ایجاد اتاق فکر با ‏حضور سازمانها و متخصصین متفاوت برای پیچیدن نسخه حل مشکلات جامعه بیان کرد.
در پایان ‏امام جمعه شهربندرعباس توصیه های خود را با دانشجویان مطرح و ایشان را به کار گروهی و عدم شتاب در ‏کارهای فکری تشویق کرد.
حسن ختام جلسه، صحبت های کوتاه یکی از دانشجویان مشارکت کننده در گروه ارزیابی ‏سلامت جامعه بود که این دوره را بسیار مفید ارزیابی کرده و اذعان کرد که پس از مدت طولانی خدمت در نظام ارائه خدمات ‏بهداشتی، این اولین بار است که فرآیند شناسائی مشکلات سلامتی جامعه را با مشارکت خود جامعه انجام داده و  متوجه شده اند که کارشناسان سیستم باید در شناسایی و اولویت بندی مشکلات سلامت از نظرات جامعه بیشتر استفاده کنند.