افتتاح دفتر مشترک انجمن شرکتهای ریلی و دانشکده راهآهن دانشگاه علم و صنعت ایران
افتتاح دفتر مشترک انجمن شرکتهای ریلی و دانشکده راهآهن دانشگاه علم و صنعت ایران
آیین افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
در این مراسم، دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر محمدی معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر فاضل رئیس دانشکده مهندسی راه آهن، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقلی و خدمات وابسته، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه مهندسی راه آهن حضور داشتند و در قالب این رویداد، اهداف راه اندازی این دفتر مشترک ، برنامه ها، فعالیت های مرتبط با این دفتر و غیره تشریح شد.
دراین مراسم دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، تعامل دانشگاه و صنعت را مبارک خواند و گفت: یکی از برجسته ترین مصادیق همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه ، تشکیل دانشکده مهندسی راه آهن است که توانسته رسالت خود را در حوزه دانش و تربیت کارشناسان در راه آهن و شرکت های وابسته به جا آورد .
وی با بیان اینکه در ادامه این فعالیت نیاز است در حوزه پژوهش ، فن آوری و کارآفرینی نیز این دانشکده تعامل بیشتری با صنعت داشته و کارهای خود را در این زمینه ادامه دهد، افزود: تشکیل دفترهمکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که امیدواریم تعاملات افزایش یابد .
ذاکری با تاکید بر اینکه سخن از فن آوری برای صنعت و عموم جامعه جذابیت دارد، اضافه کرد : این اقدامات نشان از حرکت دانشگاه به سمت رفع مشکلات مردم دارد .
وی برداشتن گامهای اجرایی در حوزه راه آهن را ضروری دانست و گفت: باید به طرق مختلف به دنبال توسعه ریلی در کشور باشیم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه طرح دانستی ها و راهکارهای موجود وظیفه دانشگاه نیست، گفت : باید به گونه ای تعامل صنعت و دانشگاه را جلو ببریم که پاسخگوی تمام نیازهای صنعت ریلی باشیم و بتوانیم انتظاراتی چون افزایش سرعت و ایمنی، کاهش زمان سفر و ... را پاسخ دهیم .
باید از شعارها فراتر برویم
دکتر فاضل رئیس دانشکده مهندسی راه آهن نیز در این مراسم گفت: فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه آهن، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه آهن می طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ماموریت این دانشکده پاسخ به نیازها و مشکلات حمل و نقل ریلی است، افزود: با این حال تا این مشکلات اعلام نشود نمی توانیم برای رفع آنها اقدام کنیم .
وی راه اندازی این دفتر را اولین گام در این زمینه دانست و افزود: امیدواریم با راه اندازی این دفتر علاوه بر رفع مشکلات، در زمینه جذب دانشجویان مستعد برای پروژه های نزدیک به صنعت فرصت هایی ایجاد شود و دانشکده راه آهن بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند.
دکتر فاضل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه آهن بلاتکلیف است، اضافه کرد : باید از شعارها فراتر برویم و به نیازهای صنعت بیاندیشیم.
رئیس دانشکده مهندسی راه آهن با یادآوری اینکه هیچ ردپایی از صنایع مربوط به مترو در حوزه انجمن های صنایع ریلی دیده نمی شود، گفت: انجمن صنفی شرکت های حمل نقلی می تواند مشکلات موجود در صنعت ریلی را به دانشگاه ها انتقال بدهد و برای حل آن از پتانسیل دانشگاه استفاده کند.
وی افزود: گذراندن دوره های تخصصی ، مدیریتی ، لجستیک ، انتقال دانش و .. برای مدیران ما لازم است و اساتید نیز بایستی به روز شوند.
گفتنی است در این مراسم عرفان قربان علی دانش آموخته مهندسی راه آهن و کارشناس شرکت های انجمن ریلی، برنامه های دفتر همکاری های مشترک را تشریح کرد و به ارائه گزارشی در این باره در جمع حاضران پرداخت. همچنین سبحان نظری نیز سخنانی در خصوصی ارتباط صنعت و دانشگاه ایراد کرد. همچنین مهندس رجبی مدیر عامل شرکت رجا نیز در سخنانی تاکید کرد : دانشگاه بایستی مرجعیت و جسارت حل مشکلات صنعت را داشته باشد. افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران پایان بخش این مراسم بود.
در این مراسم، دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر محمدی معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر فاضل رئیس دانشکده مهندسی راه آهن، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقلی و خدمات وابسته، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه مهندسی راه آهن حضور داشتند و در قالب این رویداد، اهداف راه اندازی این دفتر مشترک ، برنامه ها، فعالیت های مرتبط با این دفتر و غیره تشریح شد.
دراین مراسم دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، تعامل دانشگاه و صنعت را مبارک خواند و گفت: یکی از برجسته ترین مصادیق همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه ، تشکیل دانشکده مهندسی راه آهن است که توانسته رسالت خود را در حوزه دانش و تربیت کارشناسان در راه آهن و شرکت های وابسته به جا آورد .
وی با بیان اینکه در ادامه این فعالیت نیاز است در حوزه پژوهش ، فن آوری و کارآفرینی نیز این دانشکده تعامل بیشتری با صنعت داشته و کارهای خود را در این زمینه ادامه دهد، افزود: تشکیل دفترهمکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که امیدواریم تعاملات افزایش یابد .
ذاکری با تاکید بر اینکه سخن از فن آوری برای صنعت و عموم جامعه جذابیت دارد، اضافه کرد : این اقدامات نشان از حرکت دانشگاه به سمت رفع مشکلات مردم دارد .
وی برداشتن گامهای اجرایی در حوزه راه آهن را ضروری دانست و گفت: باید به طرق مختلف به دنبال توسعه ریلی در کشور باشیم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه طرح دانستی ها و راهکارهای موجود وظیفه دانشگاه نیست، گفت : باید به گونه ای تعامل صنعت و دانشگاه را جلو ببریم که پاسخگوی تمام نیازهای صنعت ریلی باشیم و بتوانیم انتظاراتی چون افزایش سرعت و ایمنی، کاهش زمان سفر و ... را پاسخ دهیم .
باید از شعارها فراتر برویم
دکتر فاضل رئیس دانشکده مهندسی راه آهن نیز در این مراسم گفت: فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه آهن، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه آهن می طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ماموریت این دانشکده پاسخ به نیازها و مشکلات حمل و نقل ریلی است، افزود: با این حال تا این مشکلات اعلام نشود نمی توانیم برای رفع آنها اقدام کنیم .
وی راه اندازی این دفتر را اولین گام در این زمینه دانست و افزود: امیدواریم با راه اندازی این دفتر علاوه بر رفع مشکلات، در زمینه جذب دانشجویان مستعد برای پروژه های نزدیک به صنعت فرصت هایی ایجاد شود و دانشکده راه آهن بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند.
دکتر فاضل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه آهن بلاتکلیف است، اضافه کرد : باید از شعارها فراتر برویم و به نیازهای صنعت بیاندیشیم.
رئیس دانشکده مهندسی راه آهن با یادآوری اینکه هیچ ردپایی از صنایع مربوط به مترو در حوزه انجمن های صنایع ریلی دیده نمی شود، گفت: انجمن صنفی شرکت های حمل نقلی می تواند مشکلات موجود در صنعت ریلی را به دانشگاه ها انتقال بدهد و برای حل آن از پتانسیل دانشگاه استفاده کند.
وی افزود: گذراندن دوره های تخصصی ، مدیریتی ، لجستیک ، انتقال دانش و .. برای مدیران ما لازم است و اساتید نیز بایستی به روز شوند.
گفتنی است در این مراسم عرفان قربان علی دانش آموخته مهندسی راه آهن و کارشناس شرکت های انجمن ریلی، برنامه های دفتر همکاری های مشترک را تشریح کرد و به ارائه گزارشی در این باره در جمع حاضران پرداخت. همچنین سبحان نظری نیز سخنانی در خصوصی ارتباط صنعت و دانشگاه ایراد کرد. همچنین مهندس رجبی مدیر عامل شرکت رجا نیز در سخنانی تاکید کرد : دانشگاه بایستی مرجعیت و جسارت حل مشکلات صنعت را داشته باشد. افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران پایان بخش این مراسم بود.